Data and Web Analytics (5 op)
Toteutuksen tunnus: T31L1282J-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.10.2023 - 28.04.2024
Ajoitus
29.04.2024 - 17.05.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
1 - 50
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettaja
- Pekka Reijonen
Vastuuhenkilö
Pekka Reijonen
Opiskelijaryhmät
-
TA31L22KTradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2022
Tavoitteet
On successful completion of the course, student is able to utilize the key practises and tools of collecting, analysing and reporting business data. Student is able to support business decision making with relevant and professionally visualized data. Student is able to utilize web analytics tools to enhance marketing activities.
Sisältö
Google Analytics or other similar tool
Google Data Studio, MS PowerBI or other similar tool
Aika ja paikka
Etänä Zoom-yhteyden avulla
Oppimateriaalit
Oppimateriaali päivittyy Moodleen myöhemmin
Opetusmenetelmät
Opetuskerrat pidetään etänä Zoomin avulla.
Opettaja ohjaa opiskelijoita aiheen ja tarpeellisen materiaalin pariin. Yksilö- ja pari-tehtävillä tutustutaan aiheeseen ja sen käsitteistöön. Ryhmätyön aiheena on tarpeellisen analytiikan suunnittelu case-yritystä varten. Oppiminen perustuu ongelmanratkaisuun ja/tai liiketoiminnallisen mahdollisuuden hyödyntämiseen analytiikan keinoin. Vertaisarviointia sovelletaan. Opettaja voi käyttää myös muita tilanteeseen sopivia menetelmiä ja muokata yllämainittuja menetelmiä tilanteeseen sopivalla tavalla
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Student recognizes the variety of business data sources and general methods of collecting it from them. Student recognizes the need for combining data from different sources. Student can use some features of a analytical tool to manipulate business data. Student can produce visual reporting for business decision makers. Student is able to utilize the some features of web analytics tools to find potential problems in marketing activities.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Student recognizes the key sources of business data and methods of collecting it from them. Student recognizes the need and principles for combining data from different sources. Student can use a relevant analytical tool to manipulate data related to business decision making. Student can produce clear and visual reporting for business decision makers. Student is able to utilize the key features of web analytics tools to find potential problems in marketing activities.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Students recognizes the different business data sources and methods of collecting and combining data from them in practical way. Student can use key analytical tools to manipulate data in order to support business decision making. Student can produce relevant and professionally visualised data reporting in order to communicate with different stakeholders. Student is able to utilize web analytics tools to suggest improvements in marketing activities.