Siirry suoraan sisältöön

Sisällön suunnittelu ja tuotanto (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L108OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

18.03.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 08.12.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

4 op

T&K-osuus

3 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous T

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 40

Tutkinto-ohjelma

  • Liiketalouden koulutus, Tornio

Opettaja

  • Mika Saloheimo

Vastuuhenkilö

Mika Saloheimo

Opiskelijaryhmät

  • TA31L23K
    Tradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2023

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tuottaa markkinointia ja myyntiä toteuttavaa, suostuttelevaa ja kielellisesti laadukasta tekstisisältöä verkkoon. Osaa tuottaa sisältömarkkinointia toteuttavaa asiantuntijuutta osoittavaa ja lukijaa auttavaa tekstiä. Osaa tuottaa brändiä ja myyntiä tukevaa audiovisuaalista sisältöä verkkoon. Tuntee sisällön uudelleen käytettävyyden mahdollisuudet.

Sisältö

- tekstintuotannon eri lajit
- audiovisuaalinen sisältö

Aika ja paikka

Ohjaus ja opetus verkko-opetusympäristöjen kautta pääsääntöisesti päivisin.
Opintojakson jokin osa (esim. markkinointivideon kuvaukset) voidaan sijoittaa syksyn aikana Torniossa järjestettäville kampuspäiville 10.10. ja 11.10.
Lähiopetus alkaa viikolla 38 ja päättyy viikolla 44. Arvioinnit ja palaute 4 viikkoa tehtävien palautuspäivämäärästä lukien.

Oppimateriaalit

Osa oppimateriaalista voi olla englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.



KIRJALLISUUS



Käsikirjoittajan työkalut : audiovisuaalisen käsikirjoituksen tekijän opas | Lapin korkeakoulukirjasto | LUC-Finna



Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille : tee teksti, kokoa kuva, puhu podcast | Lapin korkeakoulukirjasto | LUC-Finna



Sanojen voima : ammattilaisen salaisuudet : kuinka kirjoitat tekstiä, joka myy | Lapin korkeakoulukirjasto | LUC-Finna



MUU MATERIAALI



Mobiilivideo-opas. Suunnittele – kuvaa – editoi – julkaise - Theseus



Story Script (lapinamk.fi)



Blogi | Videolle



7 vinkkiä – näin kirjoitat hyvän blogin - Viestintä-Piritta (viestintapiritta.fi)



What Is a Landing Page? Landing Pages Explained | Unbounce

Opetusmenetelmät

Lähiopetus verkossa:Zoom, MS Teams ja muut verkkotyökalut. Lähiopetus tukee oppimistehtävien suorittamista.
Arvioitavien oppimistehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä. Oppimistehtävät: markkinointivideon käsikirjoittaminen ja toteuttaminen, sisältömarkkinointia toteuttava blogiartikkeli, myyntiä edistävä laskeutumissivu.
Oppimistehtävien luonnosten ja tulosten esittely ja vertaispalautteen antaminen.
Tuotantoprosessin reflektointi.
Ryhmätyöskentelyn ja tulosten itse- ja vertaisarviointi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita.
Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n omista kehittämisympäristöistä, AMK:n projekteista, AMK:n kumppanuussopimuksen piirissä olevilta organisaatioilta, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta.
Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.

Lisätietoja opiskelijoille

HUOM! Opintojaksolla ei opeteta videon kuvaamista tai editointia, joten sinulla tulee olla nämä taidot hallussa entuudestaan. Opintojakso toteutetaan tiiviissä yhteydessä Visuaalinen osaaminen 2: video kanssa. Suosittelemme suorittamaan nämä yhdessä syksyllä 2023, mikäli et ole kyseistä opintojaksoa vielä suorittanut tai hankkinut vastaavaa osaamista muulla tavoin.

EDELTÄVÄT OPINNOT JA OSAAMINEN (PAKOLLINEN)
Visuaalinen osaaminen 2: video

EDELTÄVÄT OPINNOT JA OSAAMINEN (SUOSITUS)
Asiantuntijan IT-työvälineet
Ammatillinen viestintä
Visuaalinen osaaminen 1: kuva
Sisältömarkkinointi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osaat tuottaa markkinointiin ja myyntiin liittyvää verkkoympäristöön tarkoitettua tekstisisältöä, jossa on joitain suostuttelevia piirteitä ja kielellisesti melko laadukasta. Osaat tuottaa sisältömarkkinointiin liittyvää tekstisisältöä, joka jossain määrin auttaa lukijaa. Osaat tuottaa brändiä ja myyntiin liittyvää perustason audiovisuaalista sisältöä verkkoon. Tunnistat sisällön uudelleen käytön mahdollisuuksia

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat tuottaa markkinointia ja myyntiä toteuttavaa, suostuttelevaa ja kielellisesti laadukasta tekstisisältöä erilaisiin verkkoympäristöihin. Osaat tuottaa sisältömarkkinointia toteuttavaa tekstisisältöä, joka osoittaa asiantuntemusta ja auttaa lukijaa. Osaat tuottaa brändiä ja myyntiä tukevaa audiovisuaalista sisältöä verkkoon. Osaat käyttää sisältöjä uudelleen osana sisällön tuotantoprosessia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat tuottaa erinomaista markkinointia ja myyntiä toteuttavaa, suostuttelevaa ja kielellisesti laadukasta tekstisisältöä erilaisiin verkkoympäristöihin. Osaat tuottaa sisältömarkkinointia toteuttavaa tekstisisältöä, joka osoittaa erinomaisesti asiantuntemusta ja jota lukija voi suoraan hyödyntää. Osaat tuottaa erinomaista brändiä ja myyntiä tukevaa audiovisuaalista sisältöä verkkoon. Osaat käyttää sisältöjä uudelleen sisällön tuotannon tehostamiseksi.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtäviin ja osaamisen näyttöihin. Arviointiasteikko on 0 (hylätty) - 5 (erinomainen). Oppimistehtävät perustuvat osaamistavoitteisiin ja niiden tarkemmat kuvaukset, palautuspäivät ja arviointikriteerit löytyvät Moodlesta.