Sisältömarkkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: T31L109OJ-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.03.2024 - 31.07.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 27.09.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous T
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Tornio
- Opettajat
- Mikael Kojo
- Vastuuopettaja
- Mikael Kojo
- Ryhmät
-
TA31L23KTradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2023
- Opintojakso
- T31L109OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja erilaisten sisältöjen merkityksen asiakkaan ja myynnin kannalta. Tunnistaa myyntiä tukevien sisältöjen erilaiset muodot. Osaa laatia sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaa luoda laskeutumissivuja eri tarkoituksiin ja kerätä liidejä verkkopalvelussa. Osaa mitata sisältöjen toimivuutta ja tuloksellisuutta myynnin kannalta.
Suoritustavat
Monimuoto-opetus
Sisältö
* A/B-testaus
* sisältömarkkinointi
* sisältöstrategia ja suunnitelma
* mittausmenetelmät
Aika ja paikka
Zoom ja lähiopetus rajoitetussa määrin
Oppimateriaalit
Suomenkielinen aiheeseen liittyvä materiaali päivittyy Moodleen. Englanninkielistä materiaalia hyödynnetään kohtuullisissa määrin.
Opetusmenetelmät
Online-opetusta, mahdollisuus ajoittain myös lähiopetukseen, yksilö- ja ryhmätyötä suullista, kirjallista, auditiivista ja visuaalista materiaalia hyödyntäen. Opintojaksolla voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia kohtuullisissa määrin.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Päivittyvät Moodleen.
Kansainvälisyys
Päivittyvät Moodleen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Päivittyvät Moodleen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op on noin 135 h opiskelijan työtä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tunnistat joitain inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteita ja niiden ilmenemistä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat joitain sisällön muotoja ja niiden käyttötapoja osana markkinointia ja myyntiä. Osaat laatia yksinkertaisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman, jossa on käytännöllisiä piirteitä. Osaat luoda yksinkertaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat joitain sisältöjen tuloksellisuuden mittauksen ja testaamisen keskeisiä periaatteita
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Tunnistat keskeiset inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat keskeisiä sisällön muotoja ja osaa kytkeä niitä markkinoinnin ja myynnin eri vaiheisiin. Osaat laatia yksityiskohtaisen ja käytännöllisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda toimivia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat keskeisiä sisältöjen tuloksellisuuden ja testaamisen mittareita ja työkaluja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tunnistat inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat erilaisten sisältöjen muodot ja luonteen ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja myynnissä. Osaat laatia yksityiskohtaisen, loogisen, luovan ja innovatiivisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda erinomaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä ja edistetään konversiota. Tunnistat sisältöjen tuloksellisuuden mittaamisen ja testaamisen periaatteet ja työkalut.
Lisätiedot
Vähäiset muutokset opintojakson sisältöön ovat mahdollisia.
Opintojaksolla voidaan toteuttaa oppimistehtäviä, jotka liittyvät oppilaitoksessa meneillään oleviin hankkeisiin tai projekteihin.
Yritysyhteistyö on toivottavaa ja suotavaa, joten verkostoituminen on osa liiketalouden opintojen avulla kehittymistä.