Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L103OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.10.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

22.01.2024 - 10.03.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous T

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 40

Tutkinto-ohjelma

  • Liiketalouden koulutus, Tornio

Opettaja

  • Pilvi Taskinen

Vastuuhenkilö

Pilvi Taskinen

Opiskelijaryhmät

  • TA31L23K
    Tradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2023

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää brändin merkityksen liiketoiminnassa. Osaa käyttää brändin rakentamiseen ja johtamiseen liittyviä periaatteita ja menetelmiä sekä osaa soveltaa niitä käytännön liiketoiminnan tilanteissa. Tunnistaa brändin keskeiset visuaaliset elementit.

Sisältö

* brändiin liittyvät keskeiset teoriat ja mallit
* brändi-imago ja imagon mittaamiseen liittyvät periaatteet

Aika ja paikka

Zoom

Oppimateriaalit

Päivittyy myöhemmin.

Opetusmenetelmät

Online-opetus, yksilö- ja ryhmätyötä, suullista, kirjallista, visuaalista ja auditiivista materiaalia hyödyntäen.

Kansainvälisyys

?Kartik Talwar ETHGlo

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää brändin merkityksen liiketoiminnassa. Osaa käyttää brändin rakentamiseen ja johtamiseen liittyviä periaatteita ja menetelmiä sekä osaa soveltaa niitä käytännön liiketoiminnan tilanteissa. Tunnistaa brändin keskeiset visuaaliset elementit.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ymmärrät karkealla tasolla brändin merkityksen liiketoiminnassa. Tunnistat joiltakin osin brändin muodostumiseen vaikuttavat tekijät ja siihen liittyvät käsitteet. Osaat analysoida ja suunnitella brändi-identiteettiä ja brändi-imagoa joiltain osin. Ymmärrät brändin strategisen merkityksen markkinointiviestinnän näkökulmasta joiltakin osin. Osaat rakentaa ja kehittää yritysbrändiä joiltain osin. Tunnet brändin visuaalisen ilmeen keskeiset elementit. Hän tuntee brändi-imagon mittaamisen periaatteet. Kannat vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ymmärrät brändin merkityksen liiketoiminnassa. Tunnet brändin muodostumiseen vaikuttavat tekijät ja siihen liittyvät käsitteet. Ymmärrät brändin strategisen merkityksen markkinointiviestinnän näkökulmasta. Osaat analysoida ja suunnitella brändi-imagoa sekä brändistrategiaa. Osaat laatia brändin visuaalisen ilmeen keskeiset elementit. Osaat hyvin brändi-imagon mittaamisen periaatteet sekä osaat rakentaa ja kehittää yritysbrändiä. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa, otat vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jaat osaamistaan tiimissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ymmärrät erinomaisesti brändin merkityksen liiketoiminnassa sekä ymmärrät erittäin hyvin brändin muodostumiseen vaikuttavat tekijät ja siihen liittyvät käsitteet. Ymmärrät brändin strategisen merkityksen markkinointiviestinnän näkökulmasta erittäin hyvin. Osaat analysoida ja suunnitella brändi-imagoa sekä brändistrategiaa erinomaisesti. Osaat laatia erinomaisesti brändin visuaalisen ilmeen keskeiset elementit. Osaat erinomaisesti brändi-imagon mittaamisen periaatteet. Osaat rakentaa ja kehittää yritysbrändiä erinomaisesti. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, otat oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää brändin merkityksen liiketoiminnassa. Osaa käyttää brändin rakentamiseen ja johtamiseen liittyviä periaatteita ja menetelmiä sekä osaa soveltaa niitä käytännön liiketoiminnan tilanteissa. Tunnistaa brändin keskeiset visuaaliset elementit.

Hylätty (0)

Arvioitavien tehtävien tekemättä jättäminen,.
DL aikojen ylitys, johtaa hylkäämiseen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ymmärrät karkealla tasolla brändin merkityksen liiketoiminnassa. Tunnistat joiltakin osin brändin muodostumiseen vaikuttavat tekijät ja siihen liittyvät käsitteet. Osaat analysoida ja suunnitella brändi-identiteettiä ja brändi-imagoa joiltain osin. Ymmärrät brändin strategisen merkityksen markkinointiviestinnän näkökulmasta joiltakin osin. Osaat rakentaa ja kehittää yritysbrändiä joiltain osin. Tunnet brändin visuaalisen ilmeen keskeiset elementit. Hän tuntee brändi-imagon mittaamisen periaatteet. Kannat vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ymmärrät brändin merkityksen liiketoiminnassa. Tunnet brändin muodostumiseen vaikuttavat tekijät ja siihen liittyvät käsitteet. Ymmärrät brändin strategisen merkityksen markkinointiviestinnän näkökulmasta. Osaat analysoida ja suunnitella brändi-imagoa sekä brändistrategiaa. Osaat laatia brändin visuaalisen ilmeen keskeiset elementit. Osaat hyvin brändi-imagon mittaamisen periaatteet sekä osaat rakentaa ja kehittää yritysbrändiä. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa, otat vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jaat osaamistaan tiimissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ymmärrät erinomaisesti brändin merkityksen liiketoiminnassa sekä ymmärrät erittäin hyvin brändin muodostumiseen vaikuttavat tekijät ja siihen liittyvät käsitteet. Ymmärrät brändin strategisen merkityksen markkinointiviestinnän näkökulmasta erittäin hyvin. Osaat analysoida ja suunnitella brändi-imagoa sekä brändistrategiaa erinomaisesti. Osaat laatia erinomaisesti brändin visuaalisen ilmeen keskeiset elementit. Osaat erinomaisesti brändi-imagon mittaamisen periaatteet. Osaat rakentaa ja kehittää yritysbrändiä erinomaisesti. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, otat oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.