Siirry suoraan sisältöön

Maine ja verkostoituva palvelutalous (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK145-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 21.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.01.2024 - 01.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Opettajat
Kati Koivunen
Ryhmät
YAMKPROF
YAMK, profiloivat opinnot
Opintojakso
YAMK145

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteet palvelutalouden verkostoissa. Opiskelija osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja. Opiskelija tunnistaa kestävän kehityksen eri elementit (Agenda 2030) verkostojen johtamisessa.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Sisältö

- Maine ja luottamus (henkilökohtaiset suhteet ja verkostot)
- Maine, markkinointi ja viestintä
- Maine ja kestävän kehityksen tavoitteet (Agenda 2030)
- Verkostojohtaminen
- Johtamiskulttuuri, tulevaisuuteen suuntautuminen, vastuullisuus

Aika ja paikka

Orientaatioluento: 23.1 klo 17-20
Ryhmätöiden esitykset: 1.3 klo 17-20.

Ryhmäkohtaiset sparrausajat sovitaan kurssin edetessä.

Oppimateriaalit

Feldman, P. M., Bahamonde, R. A., & Velasquez Bellido, I. (2014). A new approach for measuring corporate reputation. Revista de Administração de Empresas, 54(1), 53–66. https://doi.org/10.1590/s0034-759020140102



Cartwright, S., Davies, I., & Archer-Brown, C. (2021). Managing relationships on social media in business-to-business organisations. Journal of Business Research, 125, 120–134. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.11.028



Kietzmann, J. H., Hermkens, K., McCarthy, P. I. & Silvestre B. S. 2011. Social media? Get Serious! Understanding the functional blocks of social media. Business Horizons, vol 54 (3), pp. 241–251.



Veh, A., Göbel, M. and Vogel, R. (2018) ‘Corporate reputation in management research: A review of the literature and assessment of the concept’, Business Research, 12(2), pp. 315–353. 


Opetusmenetelmät

Johdantoluento verkkoympäristössä ja opintojakson käynnistys opintojaksoon kuuluvien ryhmätuotosten esittely.
Ryhmätyö ja tutorointi verkossa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja verkostojen johtamisessa.
- tunnistaa maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteitä palvelutalouden verkostojen johtamistyössä.
- tunnistaa vastuullisuuden eri elementit verkostojen johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- osaa tunnistaa ja hyödyntää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa käyttää soveltaen erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- osaa perustellen soveltaa ja hyödyntää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, soveltaa ja kehittää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa soveltaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- löytää luovia ja uusia keinoja soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.

Siirry alkuun