Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointi, osallisuus ja vaativuus koulutyön kehittämisessä (2op)

Toteutuksen tunnus: OPEKAS_18_2023-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.02.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.03.2023 - 20.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Muut erilliset opinnot (ktk)
Opintojakso
OPEKAS_18_2023

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Millaisia asioita koulussa pitäisi ottaa huomioon, jotta se olisi kaikille yhteinen?
Miten hyvinvointi ja osallisuus palvelevat parhaiten koulun kehittämistä?
MIten vaativaa erityistä tukea oppilaat tulisi arjessa huomioda?
Miten tehdään vaikuttavaa kehittämistä ja muutosta?

Lisäksi koulutuksessa käsitellään vaativaa erityistä tukea tutkimuksen ja tilastojen valossa sekä sairaalakonsultaatiota ja vaativaa konsultaatiota kansallisen tutkimuksen valossa. Teemoina ovat myös konsultaation keinot ja koulua käymättömyys, koulun kulttuuriset rakenteet ja vaativimpien oppilaiden sietokyky.

Koulutus koostuu kahdesta verkkokoulutuspäivästä sekä itsenäisesti ja omassa työssä suoritettavista oppimistehtävistä.

Kohderyhmä:
Esi- ja perusopetuksen henkilöstö

Kouluttajat:
Mika Saatsi, vaativan tuen asiantuntija, työnohjaaja STOry
Tanja Äärelä, yliopistonlehtori, erityispedagogiikan dosentti, Lapin yliopisto
Jyrki Huusko, johtava rehtori, koulunkehittämistutkimuksen dosentti, Itä-Suomen yliopisto

Aikataulu:
ke 15.3. klo 13-17 Hyvinvointi, osallisuus ja vaativuus koulutyön kehittämisessä/ Mika Saatsi
ma 20.3. klo 14-18 Vaativan tuen tilannekuva/ Tanja Äärelä ja Jyrki Huusko

Koulutus on Opetushallituksen kustantamaa ja opetuksen osalta maksutonta, muista kuluista osallistujat vastaavat itse.

Siirry alkuun