Siirry suoraan sisältöön

Brand Management (5op)

Toteutuksen tunnus: YMAR1214-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.08.2023 - 31.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2023 - 31.08.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
englanti
suomi
Paikat
1 - 500
Opettajat
Vesa Markuksela
Vastuuopettaja
Vesa Markuksela
Opintojakso
YMAR1214

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tehdä yhteenvedon strategisen brändin johtamisen käsitteestä
- selittää, miten brändejä rakennetaan
- analysoida brändin identiteetin ja laajennusten merkitystä
- analysoida brändiportfolion käsitettä
- eritellä brändin arvoon vaikuttavia tekijöitä
- arvioida kuluttajalähtöistä merkkituotemarkkinointia
- tulkita kuluttaja–tuottaja-suhdetta.

Toteutustavat

Kirjallisuuskurssi: itsenäinen työskentely (160 h).

Suoritustavat

Annettuun kirjallisuuteen pohjautuva kirjallinen essee.

Sisältö

Opintojakson jälkeen opiskelijalla on käsitys brändiin liittyvistä osa-alueista: strateginen brändin johtaminen, brändin rakentaminen ja brändien merkitys osana kuluttajien arkea.

Oppimateriaalit

Kaksi kirjaa seuraavista: Johansson, Johnny K. & Carlson, Kurt A. (2015) Contemporary Brand Management, 15th ed. Malone, Chris & Fiske, Susan T. (2013) The Human Brand: How We Relate to People, Products and Companies. Johansson, Johnny K. & Carlson, Kurt A. (2014) Contemporary Brand Management. Millman, Debbie (2011) Brand Thinking and Other Noble Pursuits. tai muu täsmennetty kirjallisuus.


Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Esitietovaatimukset

YMAR1105 Markkinointiviestintä

Siirry alkuun