Brand Management (5op)
Toteutuksen tunnus: YMAR1214-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.08.2023 - 31.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2023 - 31.08.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- englanti
- suomi
- Paikat
- 1 - 500
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tehdä yhteenvedon strategisen brändin johtamisen käsitteestä
- selittää, miten brändejä rakennetaan
- analysoida brändin identiteetin ja laajennusten merkitystä
- analysoida brändiportfolion käsitettä
- eritellä brändin arvoon vaikuttavia tekijöitä
- arvioida kuluttajalähtöistä merkkituotemarkkinointia
- tulkita kuluttaja–tuottaja-suhdetta.
Toteutustavat
Kirjallisuuskurssi: itsenäinen työskentely (160 h).
Suoritustavat
Annettuun kirjallisuuteen pohjautuva kirjallinen essee.
Sisältö
Opintojakson jälkeen opiskelijalla on käsitys brändiin liittyvistä osa-alueista: strateginen brändin johtaminen, brändin rakentaminen ja brändien merkitys osana kuluttajien arkea.
Oppimateriaalit
Kaksi kirjaa seuraavista: Johansson, Johnny K. & Carlson, Kurt A. (2015) Contemporary Brand Management, 15th ed. Malone, Chris & Fiske, Susan T. (2013) The Human Brand: How We Relate to People, Products and Companies. Johansson, Johnny K. & Carlson, Kurt A. (2014) Contemporary Brand Management. Millman, Debbie (2011) Brand Thinking and Other Noble Pursuits. tai muu täsmennetty kirjallisuus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Esitietovaatimukset
YMAR1105 Markkinointiviestintä