Digitaalisuuden mahdollisuudet liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: YRIT1113-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2023 - 03.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.01.2024 - 15.02.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 500
- Opettajat
- Rauno Rusko
- Marko Rintala
- Kirsi Mikkola
- Vastuuopettaja
- Rauno Rusko
- Ryhmät
-
YMARperusMarkkinointi perusopinnot
-
YRITperusYrittäjyysopinnot perusopinnot
-
ONLINE-YTKOnline YTK
- Opintojakso
- YRIT1113
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- erotella yrittäjyyteen liittyvät digitalisaation ilmentymät monipuolisesti ja monitieteisesti yhteiskunnassa sekä hahmottaa digitalisaation eri asteita ja mahdollisuuksia yritystoiminnassa
- selittää digitaalisen yrittäjyyden ja yrityksen toiminnan kokonaisuuden yhteiskunnassa erilaisissa konteksteissa ja yhteiskuntarakenteissa
- tunnistaa kestävän kehityksen, digitalisaation merkityksen ja mahdollisuudet asiakastarpeiden täyttämisen lähtökohtana
- hahmottaa asiakkuudenhallintajärjestelmät ja niihin liittyvät digitaaliset sovellukset osana yrityksen perustoimintoja
- hahmottaa digitalisaation kehityksen kytkeytymisen osana globaalin yrittäjyyden kehitystä
- tunnistaa verkkosivujen sekä sosiaalisen median merkityksen osana yrityksen digitaalista strategiaa sekä hyödyntää data-analytiikkaa markkinoinnin ja myynnin tukena.
Suoritustavat
Osallistuminen opetukseen, projekti / käytännön työ ja harjoitukset.
Vaihtoehtoisesti opiskelija osallistuu tapahtumaan tai projektiin, jonka aikana hän kerryttää ja osoittaa opintojaksojen tavoitteiden mukaisen osaamisen.
Sisältö
Yrittäjyyden digitaalinen historia, digitalisuuden sisältö sekä asema liiketaloudessa ja organisaatiossa, digitaaliseen liiketoimintamahdollisuuteen kiinnittyvä näkemys yrittäjyydestä, digitaalisen teknologian kehitys sekä niiden vaikuttavuus ja mahdollisuudet, data-analytiikka, asiakkuuden hallinta, verkkosivujen ja sosiaalisen median merkitys liiketoiminnassa.
Oppimateriaalit
Filenius, M. (2015). Digitaalinen asiakaskokemus. Komulainen, M. (2018). Menesty digimarkkinoilla. GEM-tutkimus (Global Entrepreneurship Monitor 2019/2018). Opintojaksolla erikseen sovittava kirjallisuus ja/tai muu materiaali.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Lisätiedot
Lapin AMKin läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin yliopiston tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu sähköisellä lomakkeella: https://link.webropolsurveys.com/Participation/Public/4a77cc98-3c7f-4ed8-8492-d19dc1509548?displayId=Fin2559217