Siirry suoraan sisältöön

Digitalisoituneen palveluliiketoiminnan johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK189-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.08.2023 - 31.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.09.2023 - 09.11.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 45
Opettajat
Kati Koivunen
Merja Koikkalainen
Ryhmät
R31YH23S
Digiajan palvelujohtaminen, syksy 2023
Opintojakso
YAMK189

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida, kehittää ja johtaa digitalisoitunutta palveluliiketoimintaa. Hän osaa organisaation strategioiden ja asiakastarpeiden tunnistamisen yhteyden digitaalisissa ympäristöissä. Opiskelija osaa kehittää asiakastarpeista lähtevää digitalisoitunutta palvelukulttuuria sekä rakentaaa digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia kestävän kehityksen periaatteet huomioiden.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: työelämässä toimiminen

Sisältö

- Digitaalisen palveluliiketoiminnan johtaminen: keskeiset käsitteet, palveluprosessit, asiakastarpeiden tunnistaminen ja strateginen johtaminen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Palvelukulttuurin rakentaminen digitalisoituneessa liiketoimintaympäristössä
- Digitaaliset palveluliiketoimintamallit

Aika ja paikka

To 28.9.klo 12:00-16:00 (*)
To 9.11. klo 12-16 (*)
(*) Aikataulu voi tarkentua lähempänä kontaktikertaa.

Oppimateriaalit

Kansainväliset journalartikkelit, aiheeseen liittyvä ajankohtainen kirjallisuus, esim. Lusch, R. L. & Vargo. S. L. 2014. Service-dominant logic . Cambridge University Press.


Opetusmenetelmät

Johdantoluento verkkoympäristössä ja opintojakson käynnistys opintojaksoon kuuluvien ryhmätuotosten esittely.
Ryhmätyö ja tutorointi verkossa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

0: Opiskelija ei osallistu opintojakson suorittamiseen, tai täytä vaadittuja vähimmäiskriteerejä opintojaksosuorituksen hyväksymiseksi.

1-2: Opiskelija
- tunnistaa digitaalisen palveluliiketoiminnan keskeisiä käsitteitä sekä tiedostaa asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen yhteyden digitalisoituneissa ympäristöissä.
- tunnistaa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin.
- tunnistaa digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia ja sen toteutumisen edellytyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- osaa tunnistaa ja edistää digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä.
- osaa itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa tunnistaa ja edistää digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentumista.
- osaa edistää digitalisoitunutta palveluliiketoiminta-mallia ja sen edellytyksiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, kehittää ja johtaa digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä.
- osaa kehittää ja johtaa itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentamista.
- kykenee itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti johtamaan digitalisoituneen palveluliiketoiminta-mallin kehittämistä ja sen edellytysten toteutumista.

Siirry alkuun