Etätyö ja virtuaalijohtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YAMK131-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.10.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
17.04.2023 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 35
Opettaja
- Anne Puro
- Anu Kinnunen
Opiskelijaryhmät
-
R31YJ22KDigiajan palveluliiketoiminnan johtaminen ja kehittäminen
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää ja johtaa monipaikkaista työtä ja työyhteisöä
- kehittää, johtaa ja motivoida etätyössä toimivia ihmisiä
- vertailla ja hyödyntää erilaisia virtuaalijohtamisen toimintamalleja ja -ympäristöjä onnistuvan palvelutoiminnan mahdollistamiseksi
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: työelämässä toimiminen, eettisyys, kestävä kehitys, oppimaan oppiminen
Sisältö
- Monipaikkaisen työn ja etätyön erityispiirteet
- Monipaikkaisen työn ja työyhteisön kehittäminen ja johtaminen
- Virtuaalijohtamisen toimintamallit – ja ympäristöt
Aika ja paikka
4.5.2023 klo 8.30-15.30 Zoom
25.5.2023 klo 8.30-15.30 Zoom
Kellonajat voivat tarkentua myöhemmin
Oppimateriaalit
Etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvä kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.
Opetusmenetelmät
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja läsnäolo välttämätön
Asiantuntijaluennot
Sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt
Oppimistehtävä
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutus on ensisijaisesti ryhmälle R31YJ22K
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa laaja-alaisesti työelämän asiantuntijuuttaan kehittäen.
- hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti.
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti, eettisesti ja kestävän kehityksen periaattein.
- osallistaa asiantuntijana ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa.
- viestii sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa kriittisesti ja laaja-alaisesti etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa sekä kehittää työelämän asiantuntijuutta perustellusti.
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti ja perustellusti.
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmat huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein.
- osallistaa asiantuntijuutta yhdistäen ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa.
- viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa kriittisesti perustellen ja johdonmukaisesti sekä työelämän toimintatapoja kehittäen.
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä kriittisesti ja laaja-alaisesti.
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista tavoitteellisesti, itsenäisesti, vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmia ansiokkaasti huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein.
- osallistaa luovasti ja innovatiivisesti ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa.
- viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi suoritetaan erillisen arviointisuunnitelman mukaisesti.
Arviointisuunnitelma on esitetty Moodlessa tarkennetun toteutussuunnitelman yhteydessä.
Opintokokonaisuus arvioidaan asteikolla 0-5.