Siirry suoraan sisältöön

Etätyö ja virtuaalijohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK131-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

03.10.2022 - 31.10.2022

Ajoitus

17.04.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 35

Opettaja

  • Anne Puro
  • Anu Kinnunen

Opiskelijaryhmät

  • R31YJ22K
    Digiajan palveluliiketoiminnan johtaminen ja kehittäminen
  • YAMKPROF
    YAMK, profiloivat opinnot

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää ja johtaa monipaikkaista työtä ja työyhteisöä
- kehittää, johtaa ja motivoida etätyössä toimivia ihmisiä
- vertailla ja hyödyntää erilaisia virtuaalijohtamisen toimintamalleja ja -ympäristöjä onnistuvan palvelutoiminnan mahdollistamiseksi

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: työelämässä toimiminen, eettisyys, kestävä kehitys, oppimaan oppiminen

Sisältö

- Monipaikkaisen työn ja etätyön erityispiirteet
- Monipaikkaisen työn ja työyhteisön kehittäminen ja johtaminen
- Virtuaalijohtamisen toimintamallit – ja ympäristöt

Aika ja paikka

4.5.2023 klo 8.30-15.30 Zoom
25.5.2023 klo 8.30-15.30 Zoom

Kellonajat voivat tarkentua myöhemmin

Oppimateriaalit

Etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvä kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.

Opetusmenetelmät

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja läsnäolo välttämätön
Asiantuntijaluennot
Sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt

Oppimistehtävä

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutus on ensisijaisesti ryhmälle R31YJ22K

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa laaja-alaisesti työelämän asiantuntijuuttaan kehittäen.
- hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti.
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti, eettisesti ja kestävän kehityksen periaattein.
- osallistaa asiantuntijana ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa.
- viestii sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa kriittisesti ja laaja-alaisesti etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa sekä kehittää työelämän asiantuntijuutta perustellusti.
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti ja perustellusti.
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmat huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein.
- osallistaa asiantuntijuutta yhdistäen ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa.
- viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa kriittisesti perustellen ja johdonmukaisesti sekä työelämän toimintatapoja kehittäen.
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä kriittisesti ja laaja-alaisesti.
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista tavoitteellisesti, itsenäisesti, vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmia ansiokkaasti huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein.
- osallistaa luovasti ja innovatiivisesti ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa.
- viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi suoritetaan erillisen arviointisuunnitelman mukaisesti.
Arviointisuunnitelma on esitetty Moodlessa tarkennetun toteutussuunnitelman yhteydessä.
Opintokokonaisuus arvioidaan asteikolla 0-5.