Siirry suoraan sisältöön

Lasten ja nuorten psykofyysinen fysioterapia (2op)

Toteutuksen tunnus: PFF16-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.04.2022 - 18.11.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.11.2022 - 21.02.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 24
Koulutus
Psykofyysisen fysioterapian täydennyskoulutus
Opettajat
Erja Rahkola
Vastuuopettaja
Erja Rahkola
Opintojakso
PFF16

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Oppija muodostaa käsityksen
- lasten ja nuorten psykofyysisen fysioterapian asiakasryhmistä ja terapiaprosessista: syömishäiriö, ahdistuneisuus, masennus / rajoittunut itseilmaisu, neuropsykiatrisesti oireilevat lapset ja nuoret
Oppija osaa tutkia ja havainnoida kuntoutujia.
Oppija saa keinoja itsesäätelyn ja vuorovaikutuksen vahvistamiseen, tunnistaa perheen kanssa työskentelyn merkityksen sekä toimintaympäristöyhteistyön erityispiirteitä.
Oppija tutustuu lasten ja nuorten psykofyysisessä fysioterapiassa käytettyihin keinoihin ja käytännön harjoitteisiin sekä yleisimmin käytettyihin lomakkeisiin.

Suoritustavat

Lähiopetus, itsenäinen työskentely, reflektointi ja oppimistehtävä.

Sisältö

-Syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään- tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren tutkiminen ja havainnointi, terapiaprosessit, itsesäätelyn ja vuorovaikutuksen tukemisen keinot ja perheen kanssa työskentelyn merkitys, toimintaympäristöyhteistyön erityispiirteet.
Lasten ja nuorten fysioterapiassa yleisimmin käytettyjen lomakkeiden, käytännön keinojen ja harjoitteiden hyödyntäminen

Aika ja paikka

Opintojakso toteutuu ajalla 25.11.2022-5.2.2023. Lähiopetuspäivät Rovaniemellä, Rantavitikan kampuksella ovat 9-10.12.2022

Oppimateriaalit

Kouluttajan osoittama kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, asiantuntijaluennot, käänteisopetus, työskentely Moodle-oppimisalustalla opintojakson oppimistehtäviin liittyen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 2 opintopistettä ja ajankäytöllisesti se vastaa 54 tunnin opiskelukuormitusta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osaamisen arviointi tapahtuu lähipäivien yhteydessä osoitettavilla osaamisen näytöillä ja / tai annettujen tehtävien hyväksytyllä suorittamisella. Arviointi tapahtuu asteikolla hyväksytty/hylätty.

Hyväksytty:
Oppija osaa syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään- tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren havainnoinnin ja keskeisen tutkimisen.
Oppija tuntee syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään- tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren terapiaprosessin.
Oppija osaa hyödyntää työssään yleisimmin käytettyjä lomakkeita, käytännön keinoja ja harjoitteita.

Hylätty:
Oppijalla on huomattavia puutteita syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään- tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren havainnoinnissa ja tutkimisessa.
Oppijalla on isoja haasteita syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään- tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren terapiaprosessin hahmottamisessa.
Oppija ei osaa hyödyntää työssään yleisimmin käytettyjä lomakkeita, käytännön keinoja ja harjoitteita.
Oppija ei ole tehnyt annettuja välitehtäviä.
Oppija ei ole osallistunut koulutuspäiviin tai korvannut poissaoloa oppimistehtävällä.

Lisätiedot

Opettaja Jenni Aittokallio
Opintojaksoon liittyy oppimistehtäviä:
-ennakkotehtävän 4.12.2022 mennessä Moodle-alustalle
- välitehtävän palautus Moodle-alustalle 8.1.2023 mennessä.
Tarkempi tehtävänanto lähempänä opinojakson alkamista.

Siirry alkuun