Mallintaminen kartoitus- ja rakennushankkeissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: R501ML39OJ-3012
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.10.2022 - 06.01.2023
Ajoitus
30.01.2023 - 16.04.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Teuvo Heimonen
Vastuuhenkilö
Teuvo Heimonen
Opiskelijaryhmät
-
RA51M20SInsinöörikoulutus, maanmittaustekniikka, (monimuotototeutus), Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija tietää maaston ja ympäristön mallinnustekniikat ja visualisoinnin menetelmät ja esitystavat. Opiskelija osaa mallintaa ja visualisoida maastoa ja ympäristöä.
Opintojakson teemat ovat:
- Maaston ja ympäristön mallintaminen
- BIM (tietomallit)
Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
07.01.2023-30.4.2023. Rovaniemi.
Oppimateriaalit
BIM- ja virtuaalimalli -ohjelmien oppaat
Internetistä löytyvät materiaalit
Erilliset ohjeet harjoituskohtaisesti
Mahdolliset ohje videot
Opetusmenetelmät
Luokka/laboratorio opetus. Opintojakso on yksi osa lukukauden projektia (Mallintamisen projekti)
Oppimistehtävänä on oppia mallintamiseen liittyvää käsitteistöä ja ohjeistusta, BIM-mallintamista, virtuaalimallintamista ja pistepilvi-aineiston käsittelyä, jotka toteutetaan harjoitusten kautta.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joko yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii luokka/laboratorio -tila
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan harjoitustöiden ja tentin perusteella.