Siirry suoraan sisältöön

Svenska för byggnadsingenjörer (5 op)

Toteutuksen tunnus: R501RL163-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 15.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.09.2023 - 01.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettajat
Ritva Lampela
Vastuuopettaja
Ritva Lampela
Ryhmät
R51R21S
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (päiväopinnot), Rovaniemi, syksy 2021
Opintojakso
R501RL163

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää kieli- ja viestintätaidon merkityksen osana ammattitaitoaan. Hän osaa kertoa taustastaan, koulutuksestaan ja työstään ruotsiksi sekä selviytyy keskeisissä työelämän ja rakennuslan viestintätilanteissa. Hän tuntee ja osaa hakea tietoa alansa keskeisistä tiedonlähteistä sekä tutustuu pohjoismaiseen toimintaympäristöön. Opiskelija saavuttaa kielitaitolaissa (kielilaki 424/2003) määritellyn suullisen ja kirjallisen taidon. Tavoitteena on sellainen "ruotsin kielen taito, joka julkisyhteisöjen henkilöstöltä vaadittavasta kielitaidosta annetun lain (424/2003) mukaan vaaditaan korkeakoulututkintoa edellyttävään virkaan kaksikielisellä virka-alueella ja joka ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehityksen kannalta on tarpeellinen." (A352/2003, 8§).

Sisältö

Tekniikan alan suulliset ja kirjalliset viestintätilanteet ruotsin kielellä.
Rakennustekniikan terminologia ruotsiksi.

Aika ja paikka

Rovaniemi, syyslukukausi 2023

Oppimateriaalit

Oppimateriaali Moodlessa

Esim. oppikirjat Kontakt ja Flexsvenska.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Näyttökokeet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun