Digitaalinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: R301LL92OJ-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.03.2023 - 17.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
18.09.2023 - 17.11.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous R
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
- Opettajat
- Tuija Kuisma
- Kati Koivunen
- Vastuuopettaja
- Kati Koivunen
- Ryhmät
-
R31L22SATradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2022
- Opintojakso
- R301LL92OJ
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
• digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen
• kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
• digitaaliset jakelukanavat
• digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi
• digitaalinen sisällöntuotanto
• sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa
Tavoitteet
Opit ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin ja perinteisen markkinoinnin erot. Tunnet digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin keskeiset työkalut.
Ymmärrät sosiaalisen median merkityksen asiakaspalvelussa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja kehittämisessä.
Kompetenssit: Liiketoimintaosaaminen, myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen
Sisältö
- digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen
- kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
- digitaaliset jakelukanavat
- digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi
- digitaalinen sisällöntuotanto
- sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa
Aika ja paikka
18.9.-26.10.2023
Oppimateriaalit
• Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. Saatavana E-kirjana kirjaston kautta. https://kauppakamaritietofi.ez.lapinamk.fi/ammattikirjasto/teos/menestydigimarkkinoinnilla-2018
• Kurvinen, J. & Seppä, M. 2016. B2B-markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kauppakamaritieto.fi/fi/s/ak/kirjat/b2bmarkkinoinnin-myynnin-pelikirja-yritysjohdon-opas-myyntiinja-markkinointiin/
• Muu opettajan jakama oppimateriaali: https://www.smartinsights.com/ Luentomateriaalit Moodlessa
• Suositeltava lisämateriaali:
Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5/E, Dave Chaffey, Pearsons publications Digital Business and E-Commerce Management, Dave Chaffy 6/E, Dave Chaffey, Pearsons publications
Opetusmenetelmät
Oppimisprosessi sisältää luentoja, harjoituksia, itsenäisiä tehtäviä, ryhmätehtäviä ja testejä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tentti kurssimateriaaleista.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Ohjeistuksen mukainen toiminta
Osoittaa perehtyneisyyden käsitteisiin ja tietoperustaan
Osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Osaa soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaa reflektoida omaa osaamista
Hylätty:
Ei toimi ohjeistuksen mukaisesti
Ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä eikä
soveltaa tietoperustaa
Ydinosaamisen tavoitteiden
saavuttamisesta ei ole näyttöä
Osaamisen reflektointi on puutteellista
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tieto puuttuu
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Osaat toimia ohjeistuksen mukain
Osoitat perehtyneisyyttä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteisiin
Osaat soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaat reflektoida omaa osaamista.
Osaat hyödyntää itsenäisesti ja tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja
Esitietovaatimukset
NULL