Palveluiden tuotteistus (5 op)
Toteutuksen tunnus: R301LL94OJ-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.03.2023 - 24.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
25.09.2023 - 29.10.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous R
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
- Opettajat
- Jorma Mölläri
- Anne Tolvanen
- Vastuuopettaja
- Jorma Mölläri
- Ryhmät
-
R31L22SATradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2022
- Opintojakso
- R301LL94OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opit palvelun tuotteistamisen ja tuotteistusprosessin perusteet sekä keskeiset käsitteet. Opit keräämään tietoa asiakkaasta ja hänen tarpeistaan sekä määrittelemään kohderyhmän. Opit kuvaamaan palvelun vaiheet asiakaslähtöisesti. Opit hinnoittelemaan palvelun.
Kompetenssit: Innovaatio-osaaminen, taloushallinnon osaaminen,suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen
Sisältö
- Asiakaslähtöisen palveluliiketoiminnan perusteet
- Palvelun tuotteistamisen prosessi ja käsitteet
- Hinnoitteluosaaminen
- Asiakaslupaus ja asiakasymmärrys
- Palvelukokemus.
Oppimateriaalit
Parantainen, J. (2007). Tuotteistaminen: Rakenna palvelusta tuote 10 päivässä. Talentum. Lisäksi muut opettajien antamat materiaalit Moodlessa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäcase
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen perusteet ja käsitteet:
Osaat kuvata palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen keskeiset käsitteet .
Palveluiden tuotteistusprosessi:
Tunnistat palveluiden tuotteistusprosessin ja ymmärrät asiakastiedon merkityksen.
Hinnoittelu:
Olet tietoinen kannattavuuteen vaikuttavista tekijöistä ja ymmärtää hinnoittelun merkityksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen perusteet ja käsitteet:
Osaat kuvata palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen keskeiset käsitteet ja soveltaa niitä käytännön tilanteisiin ohjautusti.
Palveluiden tuotteistusprosessi:
Ymmärrät tuotteistamisprosessin ja asiakasymmärryksen suhteen. Ymmärrät asiakassegmentoinnin merkityksen.
Hinnoittelu:
Osaat kuvata hinnoittelun perusperiaatteet ja määrittää hinnan palvelulle eri tekijät huomioiden.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen perusteet ja käsitteet:
Osaat selkeästi kuvata palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen keskeiset käsitteet ja ja soveltaa niitä käytännön tilanteisiin. Osaat vertailla ja arvioida palveluliiketoiminnan teorioita ja malleja.
Palveluiden tuotteistusprosessi:
Ymmärrät tuotteistamisprosessin ja asiakasymmärryksen suhteen. Ymmärrät asiakassegmentoinnin merkityksen osana kannattavaa palveluliiketoimintaa.
Hinnoittelu:
Osaat kuvata kannattavan hinnoittelun perusperiaatteet kattavasti. Osaat määrittää hinnan palvelulle eri tekijät huomioiden.
Esitietovaatimukset
NULL
Lisätiedot
Plagiointi ja lähteiden käyttö:
Opintojakson tehtävissä voidaan käyttää plagioinnintarkistusjärjestelmää esim. Ouriginalia.
Tehtävässä on noudatettava Lapin AMK:n mallipohjia ja kirjoitusohjeita. Lähdeviitteet on merkittävä tekstiin ohjeistuksen mukaan.
Lataa opinnäytetyön mallipohja ja lähdeviittausohjeet täältä: https://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Oppaat-ja-ohjeet/Opinnaytetyo
Ohjeiden vastainen toiminta voi johtaa suorituksen hylkäämiseen sekä mahdollisiin muihin tutkintosäännön mukaisiin seuraamuksiin.