Siirry suoraan sisältöön

Palveluiden tuotteistus (5 op)

Toteutuksen tunnus: R301LL94OJ-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.03.2023 - 24.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.09.2023 - 29.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Jorma Mölläri
Anne Tolvanen
Vastuuopettaja
Jorma Mölläri
Ryhmät
R31L22SA
Tradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2022
Opintojakso
R301LL94OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opit palvelun tuotteistamisen ja tuotteistusprosessin perusteet sekä keskeiset käsitteet. Opit keräämään tietoa asiakkaasta ja hänen tarpeistaan sekä määrittelemään kohderyhmän. Opit kuvaamaan palvelun vaiheet asiakaslähtöisesti. Opit hinnoittelemaan palvelun.


Kompetenssit: Innovaatio-osaaminen, taloushallinnon osaaminen,suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- Asiakaslähtöisen palveluliiketoiminnan perusteet

- Palvelun tuotteistamisen prosessi ja käsitteet

- Hinnoitteluosaaminen

- Asiakaslupaus ja asiakasymmärrys

- Palvelukokemus.

Oppimateriaalit

Parantainen, J. (2007). Tuotteistaminen: Rakenna palvelusta tuote 10 päivässä. Talentum. Lisäksi muut opettajien antamat materiaalit Moodlessa.


Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämäcase

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen perusteet ja käsitteet:
Osaat kuvata palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen keskeiset käsitteet .

Palveluiden tuotteistusprosessi:
Tunnistat palveluiden tuotteistusprosessin ja ymmärrät asiakastiedon merkityksen.

Hinnoittelu:
Olet tietoinen kannattavuuteen vaikuttavista tekijöistä ja ymmärtää hinnoittelun merkityksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen perusteet ja käsitteet:
Osaat kuvata palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen keskeiset käsitteet ja soveltaa niitä käytännön tilanteisiin ohjautusti.

Palveluiden tuotteistusprosessi:
Ymmärrät tuotteistamisprosessin ja asiakasymmärryksen suhteen. Ymmärrät asiakassegmentoinnin merkityksen.

Hinnoittelu:
Osaat kuvata hinnoittelun perusperiaatteet ja määrittää hinnan palvelulle eri tekijät huomioiden.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen perusteet ja käsitteet:
Osaat selkeästi kuvata palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen keskeiset käsitteet ja ja soveltaa niitä käytännön tilanteisiin. Osaat vertailla ja arvioida palveluliiketoiminnan teorioita ja malleja.

Palveluiden tuotteistusprosessi:
Ymmärrät tuotteistamisprosessin ja asiakasymmärryksen suhteen. Ymmärrät asiakassegmentoinnin merkityksen osana kannattavaa palveluliiketoimintaa.

Hinnoittelu:
Osaat kuvata kannattavan hinnoittelun perusperiaatteet kattavasti. Osaat määrittää hinnan palvelulle eri tekijät huomioiden.

Esitietovaatimukset

NULL

Lisätiedot

Plagiointi ja lähteiden käyttö:
Opintojakson tehtävissä voidaan käyttää plagioinnintarkistusjärjestelmää esim. Ouriginalia.
Tehtävässä on noudatettava Lapin AMK:n mallipohjia ja kirjoitusohjeita. Lähdeviitteet on merkittävä tekstiin ohjeistuksen mukaan.
Lataa opinnäytetyön mallipohja ja lähdeviittausohjeet täältä: https://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Oppaat-ja-ohjeet/Opinnaytetyo
Ohjeiden vastainen toiminta voi johtaa suorituksen hylkäämiseen sekä mahdollisiin muihin tutkintosäännön mukaisiin seuraamuksiin.

Siirry alkuun