Skip to main content

Marketing planning and management (5 cr)

Code: T31L116OJ-3005

General information


Enrollment
13.03.2023 - 11.10.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.10.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Pilvi Taskinen
Teacher in charge
Pilvi Taskinen
Groups
TA31L23K
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2023
Course
T31L116OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist

Accomplishment methods

Monimuoto-opetus

Content

* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma

Location and time

Zoom
Luokkaopetus

Materials

kesken


Teaching methods

Lähiopetus ja etäopetus.
Flippausta voidaan mahdollisesti käyttää menetelmänä
Vuorovaikutteisuus osana oppimista.

Employer connections

Suunnitteilla

Exam schedules

Olemassa olevan käytännön mukainen.

International connections

Mahdollinen esiintyjävierailu, englanninkielinen.

Completion alternatives

Määritellyn lopputyön suorittaminen tai kirjatentti+videotallenne

Student workload

5 op edellyttää 135 h opiskelijan työtä.
Varaudu pitämään kameraa ja mikrofonia avoimena opetustuokioissa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hän hahmottaa markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen. Hän osaa jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee markkinoinnin suunnitteluprosessin. Hän pystyy valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee ja ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Hän pystyy perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Hän osaa laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Further information

Osallistuminen vuorovaikutteiseen opetukseen ja ryhmätöihin voi nostaa arvosanaa.

Jokaiseen Zoomiin on uusi linkki Moodlessa.

Annetut DLt tehtäville ovat pitäviä. Erityisistä syistä DL voidaan pidentää.

Lue Moodlen uutisointia säännöllisesti, kysymyksiin vastataan useimmiten siellä.

Käytäthan Moodlen chattia sähköpostin sijaan, kun mahdollista.

Kurssilla sivutaan myös brändäykseen liittyviä teemoja.

Go back to top of page