Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: T31L116OJ-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
13.03.2023 - 11.10.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
12.10.2023 - 15.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous T
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Tornio
- Opettajat
- Pilvi Taskinen
- Vastuuopettaja
- Pilvi Taskinen
- Ryhmät
-
TA31L23KTradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2023
- Opintojakso
- T31L116OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist
Suoritustavat
Monimuoto-opetus
Sisältö
* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma
Aika ja paikka
Zoom
Luokkaopetus
Oppimateriaalit
kesken
Opetusmenetelmät
Lähiopetus ja etäopetus.
Flippausta voidaan mahdollisesti käyttää menetelmänä
Vuorovaikutteisuus osana oppimista.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Suunnitteilla
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Olemassa olevan käytännön mukainen.
Kansainvälisyys
Mahdollinen esiintyjävierailu, englanninkielinen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Määritellyn lopputyön suorittaminen tai kirjatentti+videotallenne
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op edellyttää 135 h opiskelijan työtä.
Varaudu pitämään kameraa ja mikrofonia avoimena opetustuokioissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hän hahmottaa markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen. Hän osaa jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee markkinoinnin suunnitteluprosessin. Hän pystyy valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee ja ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Hän pystyy perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Hän osaa laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
Lisätiedot
Osallistuminen vuorovaikutteiseen opetukseen ja ryhmätöihin voi nostaa arvosanaa.
Jokaiseen Zoomiin on uusi linkki Moodlessa.
Annetut DLt tehtäville ovat pitäviä. Erityisistä syistä DL voidaan pidentää.
Lue Moodlen uutisointia säännöllisesti, kysymyksiin vastataan useimmiten siellä.
Käytäthan Moodlen chattia sähköpostin sijaan, kun mahdollista.
Kurssilla sivutaan myös brändäykseen liittyviä teemoja.