Marketing planning and management (5 cr)
Code: T31L116OJ-3005
General information
- Enrollment
-
13.03.2023 - 11.10.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
12.10.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Pilvi Taskinen
- Teacher in charge
- Pilvi Taskinen
- Groups
-
TA31L23KBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2023
- Course
- T31L116OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist
Accomplishment methods
Monimuoto-opetus
Content
* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma
Location and time
Zoom
Luokkaopetus
Materials
kesken
Teaching methods
Lähiopetus ja etäopetus.
Flippausta voidaan mahdollisesti käyttää menetelmänä
Vuorovaikutteisuus osana oppimista.
Employer connections
Suunnitteilla
Exam schedules
Olemassa olevan käytännön mukainen.
International connections
Mahdollinen esiintyjävierailu, englanninkielinen.
Completion alternatives
Määritellyn lopputyön suorittaminen tai kirjatentti+videotallenne
Student workload
5 op edellyttää 135 h opiskelijan työtä.
Varaudu pitämään kameraa ja mikrofonia avoimena opetustuokioissa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hän hahmottaa markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen. Hän osaa jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee markkinoinnin suunnitteluprosessin. Hän pystyy valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee ja ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Hän pystyy perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Hän osaa laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
Further information
Osallistuminen vuorovaikutteiseen opetukseen ja ryhmätöihin voi nostaa arvosanaa.
Jokaiseen Zoomiin on uusi linkki Moodlessa.
Annetut DLt tehtäville ovat pitäviä. Erityisistä syistä DL voidaan pidentää.
Lue Moodlen uutisointia säännöllisesti, kysymyksiin vastataan useimmiten siellä.
Käytäthan Moodlen chattia sähköpostin sijaan, kun mahdollista.
Kurssilla sivutaan myös brändäykseen liittyviä teemoja.