Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L116OJ-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 11.10.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.10.2023 - 15.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Pilvi Taskinen
Vastuuopettaja
Pilvi Taskinen
Ryhmät
TA31L23K
Tradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2023
Opintojakso
T31L116OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist

Suoritustavat

Monimuoto-opetus

Sisältö

* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma

Aika ja paikka

Zoom
Luokkaopetus

Oppimateriaalit

kesken


Opetusmenetelmät

Lähiopetus ja etäopetus.
Flippausta voidaan mahdollisesti käyttää menetelmänä
Vuorovaikutteisuus osana oppimista.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Suunnitteilla

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Olemassa olevan käytännön mukainen.

Kansainvälisyys

Mahdollinen esiintyjävierailu, englanninkielinen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Määritellyn lopputyön suorittaminen tai kirjatentti+videotallenne

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op edellyttää 135 h opiskelijan työtä.
Varaudu pitämään kameraa ja mikrofonia avoimena opetustuokioissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hän hahmottaa markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen. Hän osaa jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee markkinoinnin suunnitteluprosessin. Hän pystyy valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee ja ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Hän pystyy perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Hän osaa laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Lisätiedot

Osallistuminen vuorovaikutteiseen opetukseen ja ryhmätöihin voi nostaa arvosanaa.

Jokaiseen Zoomiin on uusi linkki Moodlessa.

Annetut DLt tehtäville ovat pitäviä. Erityisistä syistä DL voidaan pidentää.

Lue Moodlen uutisointia säännöllisesti, kysymyksiin vastataan useimmiten siellä.

Käytäthan Moodlen chattia sähköpostin sijaan, kun mahdollista.

Kurssilla sivutaan myös brändäykseen liittyviä teemoja.

Siirry alkuun