Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja myynnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L122OJ-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.10.2022 - 11.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.01.2023 - 12.03.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Anna-Maija Tapojärvi
Vastuuopettaja
Anna-Maija Tapojärvi
Ryhmät
TA31L22S
Tradenomikoulutus, liiketalous (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2022
Opintojakso
T31L122OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.

Suoritustavat

Monimuoto-opetus

Sisältö

* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot

Aika ja paikka

Kurssiympäristö avautuu viikolla 1, perjantaina 6.1.2023.
Kick-off tapaaminen 12.1.2023 klo 16-17 AC:ssa.
Keskustelutehtävä on käynnissä viikot 4-5.
Lopputentti tulee tehdä viikolla 9, määräaika 5.3.2023 klo 23.59 mennessä.

Oppimateriaalit

Bergström, S. (2018). Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Löytyy myös e-kirjana Lapin amk:n kirjastosta https://luc.finna.fi/lapinamk/Record/juolukka.434772

Opetusmenetelmät

Itsenäisesti suoritettava verkkokurssi viikoilla 2-9. Verkkomateriaalien (videot, tekstit) itsenäinen opiskeleminen, keskustelutehtävät/ vertaispalautteet ja tentti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.

Lisätiedot

Opintojakson aikataulu on tarkka, kurssin kokonaiskesto on kahdeksan (8) viikkoa. Mikäli opiskelija ei palauta suorituksiaan kurssiympäristössä ilmoitettuun määräaikaan mennessä, siirtyy opintojakson suorittaminen seuraavalle toteutukselle (syksy 2023).

Arvosanan korottamisen tai hylätyn arvosanan muuttamiseksi hyväksytyksi seurataan Lapin amkin tutkintosäännön ohjeita.

Kaikki vaaditut osat tulee suorittaa hyväksytysti annetussa aikataulussa. Mikäli jompikumpi tehtävistä hylätään, siirtyy opintojakson suorittaminen seuraavalle toteutukselle. Tentin voi uusia kaksi kertaa viikon 9 aikana

Siirry alkuun