Marketing automation (5 cr)
Code: T31L112OJ-3002
General information
- Enrollment
-
13.03.2023 - 26.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
27.11.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Mika Saloheimo
- Teacher in charge
- Mika Saloheimo
- Groups
-
TA31L22KBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2022
- Course
- T31L112OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee asiakasdatan muodot ja merkityksen markkinoinnin toteuttamisessa. Osaa suunnitella ja toteuttaa automatisoitua ja personoitua markkinointiviestintää ja osaa hyödyntää A/B-testauksen mahdollisuuksia. Tunnistaa digitaalisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt. Osaa mitata digitaalisen suoramarkkinoinnin tuloksellisuutta. Ymmärtää tekoälyn ja koneoppimisen mahdollisuudet markkinoinnissa
Accomplishment methods
Monimuoto-opetus
Content
- asiakasdata
- automatisoitu markkinointiviestintä
- tuloksellisuuden mittaus
- tekoäly ja koneoppiminen
Location and time
Ohjaus ja opetus verkko-opetusympäristöjen kautta pääsääntöisesti päivisin.
Opintojakson jokin osa voidaan sijoittaa syksyn aikana Torniossa järjestettäville kampuspäiville.
Lähiopetus alkaa viikolla 48 ja päättyy viikolla 50. Arvioinnit ja palaute 4 viikkoa tehtävien palauttamisesta. Opiskelija voi antaa opintojaksopalautetta viikon 1/2024 loppuun mennessä.
Materials
Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Kirjallisuuslista täydentyy
Komulainen M. (2018): Menesty digimarkkinoinnilla. Kauppakamari. (sähköpostimarkkinointiin liittyvät osuudet)
MUU MATERIAALI
Hubspot Academy -materiaalit
Kuluttaja- ja kilpailuviraston materiaalit
Asiakkuusmarkkinointiliiton materiaalit
Teaching methods
Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Sovellusten käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Oppimisprojektien ja -tehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely ja niiden vertaispalautteen antaminen
Osa materiaaleista on englanniksi.
Employer connections
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita.
Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n omista kehittämisympäristöistä, AMK:n projekteista, AMK:n kumppanuussopimuksen piirissä olevilta organisaatioilta, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta.
Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
Student workload
5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osaat laatia perusmuotoisen asiakasdataan kytkeytyvän suoramarkkinointikampanjan ja tunnistat sen tuloksellisuuden keskeisiä mittareita. Ymmärrät markkinoinnin automaation mahdollisuuksia yleisellä tasolla ja osaat laatia yksinkertaisen automaation työnkulun. Tiedät A/B-testauksen periaatteen suoramarkkinoinnissa. Tiedät keskeiset sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt. Tunnistat tekoälyn ja koneoppimisen merkityksen markkinoinnissa.
Assessment criteria, good (3)
Osaat laatia käytännön liiketoiminnan kannalta toimivan, asiakasdataan kytkeytyvän suoramarkkinointikampanjan ja osaat mitata sen tuloksellisuutta. Osaat laatia käytännön liiketoiminnan kannalta toimivia markkinoinnin automaation työnkulkuja. Osaat toteuttaa A/B-testauksen suoramarkkinoinnissa. Osaat noudattaa sähköisen suoramarkkinoinnin pelisääntöjä. Osaat arvioida tekoälyn ja koneoppimisen mahdollisuuksia käytännön markkinoinnin kannalta.
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat laatia käytännön liiketoiminnan kannalta toimivan, asiakasdataan kytkeytyvän ja sisällöllisesti laadukkaan suoramarkkinointikampanjan ja osaat mitata sen tuloksellisuutta. Osaat laatia käytännön liiketoiminnan kannalta toimivia markkinoinnin automaation työnkulkuja, jotka muodostavat kokonaisuuden. Osaat toteuttaa A/B-
testauksen suoramarkkinoinnissa. Osaat noudattaa sähköisen suoramarkkinoinnin pelisääntöjä. Osaat arvioida innovatiivisesti tekoälyn ja koneoppimisen mahdollisuuksia käytännön markkinoinnin kannalta.
Further information
EDELTÄVÄT OPINNOT JA OSAAMINEN (SUOSITUS)
Työvälineosaaminen
Markkinoinnin ja myynnin perusteet
Markkinoinnin suunnittelu
Asiakaskokemuksen kehittäminen
Sisältömarkkinointi
Myynnin johtaminen