Siirry suoraan sisältöön

Varhaiskasvatus ja lapsen kehityksen ja oppimisen tuki (5 op)

Toteutuksen tunnus: K701SL47OJ-19009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.10.2022 - 04.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2023 - 22.03.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
​Sosionomikoulutus
Toimipiste
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Anneli Ylikärppä
Vastuuopettaja
Anneli Ylikärppä
Ryhmät
KA71S21S_1
Sosionomikoulutus 1 (monimuoto-opiskelu) Kemi syksy 2021
KA71S21S_2
Sosionomikoulutus 2 (monimuoto-opiskelu) Kemi syksy 2021
Opintojakso
K701SL47OJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kevät 2023 1. periodi

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee suomalaisen varhaiskasvatuksen tehtävät, tavoitteet ja toimintamuodot
- tietää ja tunnistaa lapsen kasvun ja kehityksen lähtökohdat sekä kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- osaa kuvata kehityksen ja oppimisen tuen palvelujärjestelmät
- osaa tukea lasta ja perheitä vanhempien kanssa tehtävän yhteistyön periaatteet huomioiden
Sisältö:
- varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö
- varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
- yhteistyö vanhempien kanssa
- moniammatillinen yhteistyö
- lapsen kehityksen ja oppimisen tuki

Sisältö

- varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö - lainsäädäntöön linkki luentorungossa

- varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
- yhteistyö vanhempien kanssa - sisältää Lapset puheeksi- tehtävän

- moniammatillinen yhteistyö
- lapsen kehityksen ja oppimisen tuki - sisältää lapsen ikäkauden mukaiseen kehitykseen perehtymisen

Aika ja paikka

Kevät 2023

Oppimateriaalit

Luentomateriaali moodlessa

Opetusmenetelmät

20 kontaktituntia Kemissä ja Zoomissa
- Vuorovaikutuksellista luennointia, tuntitehtäviä

ITSENÄINEN TYÖSKENTELY (115h)
- Itsenäinen perehtyminen luentomateriaaleihin
- Välitehtäviä pienryhmissä
- Akvaario kirjatenttiin valmistautuminen
- Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen
- Lapset puheeksi aineistoon perehtyminen ja sovelletusti Lapset puheeksi keskustelun pitäminen ja arviointi
- Lapsen kehitykseen perehtyminen- käsittely oppimispäiväkirjassa
-Akvaariotentti sovittuna aikana moodlessa

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Akvaariotentti
Tenttipäivät sovitaan ensimmäisillä tunneilla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä, noin 135 tuntia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin, mutta suppeasti, luettelomaisesti, suorina lainauksina tai referaattina. Osaamistavoitteet toteutuvat jossain määrin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin. Osaamistavoitteet toteutuvat hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin erinomaisesti. Osaamistavoitteet toteutuvat erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty (0):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin vähän. Osaamistavoitteet eivät toteudu.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun