Skip to main content

Documentation in Social Services Work (5 cr)

Code: K701SL52OJ-19011

General information


Enrollment
03.10.2022 - 06.03.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.03.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Bachelor of Social Services
Teachers
Riikka Korhola
Teacher in charge
Riikka Korhola
Course
K701SL52OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso koostuu seuraavista teemoista:

- Dokumentaation liittyvä lainsäädäntö ja etiikka
- Dokumentoinnin rooli sosiaalialalla
- Erilaiset asiakirjatyypit
- Asiakkaan osallisuus dokumentaatiossa

Objective

Learning objectives:

The student
- is familiar with the legislation, rights and obligations of documentation
- understands documentation as a work practice in the social services field
- knows how to document and use documentation tools and databases
- can identify and develop their own professional documentation method

Contents:
- Legislation and ethics of documentation and record-keeping
- Different types of documents
- Documentation as a tool and indicator of client work
- The client’s role and contribution in documentation

Content

- Legislation and Ethics in Documentation and Recording
  - Different types of documents
  - Documentation as a tool for client work
  - Customer's role and involvement in documentation

Location and time

Kevät 2023, II-periodi.

Materials

Opettajan koostama oppimateriaali löytyy digitaalisena opintojakson alkaessa Moodle-alustalta.

Teaching methods

Opintojakso on itsenäisesti Moodlessa suoritettava verkko-opintojakso. Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä, jossa opiskelija pysähtyy pohtimaan kokemuksiaan ja näkemyksiään dokumentaation roolista sosiaalialalla. Ennakkotehtävää käsitellään kurssin orientaatioluennoilla, joissa syvennytään dokumentointiin ja kirjaamiseen sosiaalialan ammatillisten käytänteiden ja kehittämisen näkökulmista. Opintojaksolla tehdään dokumentaatio-harjoitteita, jotka arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Opintojakso päättyy kirjalliseen tehtävään, jossa opiskelija osoittaa osaamisensa perehtymällä opettajan osoittamaan kirjallisuuteen ja luentomateriaaliin sekä soveltamalla tätä tietoperustaa sosiaalialan asiakastilanteiden dokumentaatioon, mihin kurssin harjoituksissa on valmentauduttu.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory (1–2):
The student is familiar with and can identify the legislation governing documentation and the significance of documentation in professional activities. The student knows some documentation tools and databases.

Assessment criteria, good (3)

Good (3–4):
The student knows how to document and is very familiar with the legislation governing documentation and its significance in professional activities.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5):
The student can apply and assess the significance of documentation in professional activities. The student has an excellent grasp of the legislation governing documentation.

Qualifications

NULL

Go back to top of page