Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja asiakaspalvelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: R604ML94-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.10.2022 - 08.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2023 - 31.03.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
Metsätalouden koulutus
Opettajat
Aija Hentilä
Tuija Haapasalmi
Vastuuopettaja
Aija Hentilä
Ryhmät
RA64M22K
Metsätalousinsinöörikoulutus (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, kevät 2022
Opintojakso
R604ML94

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Asiakaspalvelu, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Tuloksellinen myynti ja arvon luominen asiakkaalle
Markkinointi ja markkinointiviestintä
Saatavuus, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
Palvelualustat ja niillä toimiminen
Palveluliiketoiminnan mallit
Palveluiden suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu
Palveluprosessin toiminta

Tavoitteet

Opiskelija
- Sisäistää markkinoinnin jatkuvan uusiutumisen ja kehittymisen tarpeen mark­kinointiympäristön ja asiakkaiden odotusten ja käyttäytymisen muuttu­essa
- Tietää markkinointiympäristön, asiakaskäyttäytymisen ja markkinoiden seg­mentoinnin sisällöt
- Sisäistää asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja ymmärtää asiakaspalve­lun ja sen kehittämisen merkityksen markkinoinnissa
- Tuntee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden ja markkinoinnin kilpai­lu­keinot. Osaa laatia markkinointisuunnitelman omalle alalleen.
- Osaa liikeviestinnän ja markkinointiviestinnän sen kaikilla osa-alueilla, oppii tuloksekkaan myyntityön valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälki­hoitoon, osaa toimia asiakaskontakteissa
- Perehtyy palveluliiketoiminnan toimintamalleihin ja palvelujen markkinoin­nin suunnitteluun ja palvelujen tuotteistamiseen.

Sisältö

Asiakaspalvelu, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Tuloksellinen myynti ja arvon luominen asiakkaalle
Markkinointi ja markkinointiviestintä
Saatavuus, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
Palvelualustat ja niillä toimiminen
Palveluliiketoiminnan mallit
Palveluiden suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu
Palveluprosessin toiminta

Opintojakso sisältää viestintää 1 op.

Aika ja paikka

Verkkoluennot: Zoom.
Lähijakso viikolla 12: Rovaniemi, Jokiväylä 11
Kevät 2023

Opetusmenetelmät

Painottuu etäopetukseen (Zoom)
Lähijakso viikolla 12, torstaina 23.3.2023 (esitykset).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Palvelujen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tiedot ja taidot yltävät perusteiden ymmärtämiseen ja hallitsemiseen. Niiden merkityksen sisäistämisessä ja asennoitumisessa yritystoimintaan on kehittämistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tiedot ja taidot ovat kattavat metsätalousinsinöörin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun työtehtäviin. Asennoituminen sekä markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tiedot ja taidot ovat kattavat ja syvälliset erinomaiseen suoriutumiseen metsätalousinsinöörin ammatissa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun työtehtävissä. Asennoituminen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin on innostunutta ja tavoitehakuista, ja niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa on erinomaisella tasolla.

Lisätiedot

HUOM! Viikolla 2 opintojakson esittely (sisältö ja tehtävät) opettajien toimesta.

Siirry alkuun