Siirry suoraan sisältöön

Yhteiskunnan muutos ja hyvinvointipalvelujen kehittäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: K701SL33OJ-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 01.09.2022

Ajoitus

08.09.2022 - 30.11.2022

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus (op)

9 op

Toteutustapa

10 % Lähiopetus, 90 % Etäopetus

Yksikkö

​Sosionomikoulutus

Toimipiste

Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 80

Tutkinto-ohjelma

  • Sosiaalialan koulutus, Kemi

Opettaja

  • Seija Järvi
  • Riikka Korhola

Vastuuhenkilö

Seija Järvi

Opiskelijaryhmät

  • K71S19S
    Sosiaalialan koulutus (päiväopiskelu) Kemi syksy 2019
  • KA71S20K2
    Sosiaalialan koulutus
  • KA71S20K1
    Sosiaalialan koulutus
  • KA71S20K
    Sosionomikoulutus (monimuoto-opiskelu) Kemi kevät 2020
  • K71S19S2
    Sosiaalialan koulutus
  • K71S19S1
    Sosiaalialan koulutus

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- osaa analysoida yhteiskunnan muutosta (TO, EH)
- osaa soveltaa tutkittua tietoa palvelujen tuottamisessa ja kehittämisessä (TO, EH)
- ymmärtää taloudellisen ja poliittisen ohjauksen merkityksen hyvinvointipolitiikassa (PY)
- osaa käyttää palvelujen laadun ja arvioinnin kehittämisen välineitä (PY)
- muodostaa käsityksen tulevaisuuden sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottamistavoista (PY, EH)
Sisältö:
- hyvinvointiyhteiskunnan muutos
- sosiaali- ja terveydenhuollon kansallinen kehittäminen
- palvelujen kehittäminen ja laatu

Sisältö

Tieto puuttuu

Oppimateriaalit

Moodle-ympäristössä oleva ja erikseen sovittava materiaali. Tutustuminen kansainvälisen keskusteluun opintojakson teemoista (myös engl.kieliseen lähdeaineistoon).

Opetusmenetelmät

AC-opetus, Moodle-ympäristö, oppimistehtävät, tentti, mahdolliset tapahtumat.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämävierailijoita ja mahdollisuuksien mukaan toteutuvia yhteistyön muotoja.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttipäivä ilmoitetaan opintojakson alussa, uusinnat tutkintosäännön mukaisesti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävät (1-2):
Opiskelija osaa määritellä opintojakson keskeiset peruskäsitteet, järjestelmät ja lähestymistavat.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa selittää keskeiset peruskäsitteet, järjestelmät ja lähestymistavat analyyttista otetta hyvin hyödyntäen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija ymmärtää ja osaa soveltaa peruskäsitteitä yhteiskunnan muutoksen ja hyvinvointipalveluiden kehittämisen tarkastelussa analyyttista ja kriittistä otetta erinomaisesti hyödyntäen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5
Osatehtävät hyv./hyl., tentti 0-5

Kiitettävä (5):
Opiskelija ymmärtää ja osaa soveltaa peruskäsitteitä yhteiskunnan muutoksen ja hyvinvointipalveluiden kehittämisen tarkastelussa analyyttista ja kriittistä otetta erinomaisesti hyödyntäen.

Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa selittää keskeiset peruskäsitteet, järjestelmät ja lähestymistavat analyyttista otetta hyvin hyödyntäen.

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osaa määritellä opintojakson keskeiset peruskäsitteet, järjestelmät ja lähestymistavat.