Siirry suoraan sisältöön

Brand Management (5op)

Toteutuksen tunnus: YMAR1214-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.08.2021 - 31.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2021 - 31.08.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
englanti
suomi
Opettajat
Vesa Markuksela
Opintojakso
YMAR1214

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tehdä yhteenvedon strategisen brändin johtamisen käsitteestä
- selittää, miten brändejä rakennetaan
- analysoida brändin identiteetin ja laajennusten merkitystä
- analysoida brändiportfolion käsitettä
- eritellä brändin arvoon vaikuttavia tekijöitä
- arvioida kuluttajalähtöistä merkkituotemarkkinointia
- tulkita kuluttaja–tuottaja-suhdetta.

Toteutustavat

Kirjallisuuskurssi: itsenäinen työskentely (160 h).

Suoritustavat

Annettuun kirjallisuuteen pohjautuva kirjallinen essee.

Sisältö

Opintojakson jälkeen opiskelijalla on käsitys brändiin liittyvistä osa-alueista: strateginen brändin johtaminen, brändin rakentaminen ja brändien merkitys osana kuluttajien arkea.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Esitietovaatimukset

YMAR1105 Markkinointiviestintä

Lisätiedot

Kurssi pohjautuu itsenäiseen kirjalliseen tehtävään. Tehtävänanto tapahtuu sähköpostin välityksellä. Kurssin vastuu henkilö on Johtamisen yliopistonlehtori Vesa Markuksela.

This course is based into a written essay. Course assignment is delivered via email. Responsible teacher in this course is University Lecturer Vesa Markuksela.

Siirry alkuun