Perusharjoittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: R81ML61OJ-19009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 25.12.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.12.2022
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 500
Tutkinto-ohjelma
- Restonomikoulutus
Opettaja
- Minna Sipponen
- Heidi Kaihua
Vastuuhenkilö
Minna Sipponen
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa harjoittelun osaksi omaa ammatillista kehittymistä ja asettaa harjoittelulle omaa osaamistaan tukevat ja vahvistavat tavoitteet. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti työyhteisön jäsenenä. Opiskelija osaa kuvata harjoittelukohteen organisoitumista sekä arvioida omaa oppimistaan ja osaamistaan.
Lukukausiteema: Arjen hallinta ja itsensä johtaminen
Sisältö
SisältöOsaamistavoite/osaaminenAmmatillinen perusosaaminen- osaa työskennellä valitsemansa työpaikan suorittavan tason työtehtävissä
- hallitsee valitsemansa työpaikan työkäytännöt ja osaa kuvata ne
- tunnistaa eri työntekijäryhmät, heidän tehtävänsä ja erilaiset työsuhteet
- osaa toimia vastuullisesti ja yhteistyökykyisesti osana työyhteisöä
- osaa käyttää tehtävissä vaadittavaa teknologiaaPalveluosaaminen- tunnistaa yrityksen palveluprosessin ja osaa toimia sen mukaisesti
- tunnistaa tärkeimmät asiakasryhmät ja osaa palvella niitä
- osaa palvella asiakkaita vähintään yhdellä vieraalla kielellä ja ottaa huomioon kulttuurien ominaispiirteetVerkostoituminen- osaa solmia uusia kontakteja alalla toimiviin ihmisiin
Oppimateriaalit
Harjoittelun ohjeistus ja lomakkeet löytyvät Moodlesta Harjoittelu kansioista
Opetusmenetelmät
Ennen harjoittelua (8 tuntia)- harjoittelupaikan hyväksyttäminen- harjoittelusuunnitelman ja -sopimuksen tekeminen ja hyväksyttäminenOhjaus on yksilöohjausta, jonka aikataulusta sovitaan opiskelijakohtaisesti harjoittelukoordinaattorin kanssa erikseen.
Harjoittelu (247 tuntia)- oppimispäiväkirja harjoittelun aikanaHarjoittelun jälkeen (12 tuntia)- harjoitteluraportti- työtodistus/harjoittelutodistus- harjoittelun ohjaajan arvio
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osaa kuvata harjoittelun merkityksen ja tavoitteet osana ammatillista kehittymistä. Opiskelija osaa työskennellä vastuullisesti ja oma-aloitteisesti ammattialan perustehtävissä ja työyhteisön jäsenenä. Opiskelija osaa kuvata harjoittelupaikan organisaation ja toiminnan keskeisiä osa-alueita ja työprosesseja. Opiskelija osaa arvioida oppimistaan ja osaamistaan kehittymisen näkökulmasta.
Hylätty
Opiskelija ei osaa kuvata harjoittelun merkitystä ja tavoitteita osana ammatillista kehittymistä. Opiskelija ei kykene työskentelemään vastuullisesti ja oma-aloitteisesti ammattialan perustehtävissä ja työyhteisön jäsenenä. Opiskelija ei osaa kuvata harjoittelupaikan organisaation ja toiminnan keskeisiä osa-alueita ja työprosesseja. Opiskelija ei osaa arvioida oppimistaan ja osaamistaan kehittymisen näkökulmasta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitteluohjaukseen osallistuminen, työskentely harjoittelupaikassa ja raportointi.
Harjoittelupaikka on hyväksytty ennen suunnittelutyön aloittamista. Harjoittelusuunnitelma ja harjoittelusopimus ovat valmiina ja kaikkien osapuolten (opiskelija, harjoittelukoordinaattori ja harjoittelun ohjaaja) allekirjoittamina ennen harjoittelun alkamista. Harjoitteluraportti on tehty asianmukaisesti ja hyväksytysti ja harjoittelupaikan arviointi ja harjoittelu-/työtodistus on tallennettu Moodleen.
Arviointi: hyväksytty - hylätty.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hyväksytty
Opiskelija osaa kuvata harjoittelun merkityksen ja tavoitteet osana ammatillista kehittymistä. Opiskelija osaa työskennellä vastuullisesti ja oma-aloitteisesti ammattialan perustehtävissä ja työyhteisön jäsenenä. Opiskelija osaa kuvata harjoittelupaikan organisaation ja toiminnan keskeisiä osa-alueita ja työprosesseja. Opiskelija osaa arvioida oppimistaan ja osaamistaan kehittymisen näkökulmasta.
Hylätty
Opiskelija ei osaa kuvata harjoittelun merkitystä ja tavoitteita osana ammatillista kehittymistä. Opiskelija ei kykene työskentelemään vastuullisesti ja oma-aloitteisesti ammattialan perustehtävissä ja työyhteisön jäsenenä. Opiskelija ei osaa kuvata harjoittelupaikan organisaation ja toiminnan keskeisiä osa-alueita ja työprosesseja. Opiskelija ei osaa arvioida oppimistaan ja osaamistaan kehittymisen näkökulmasta.