Siirry suoraan sisältöön

Minäkö brändi? Näy, kuulu ja vaikuta verkossa (5 op)

Toteutuksen tunnus: R801MBOJ-18005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 24.05.2022

Ajoitus

31.05.2022 - 31.07.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

​Restonomikoulutus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Opettaja

  • Kati Koivunen

Vastuuhenkilö

Kati Koivunen

Opiskelijaryhmät

  • RA81M20K
    Restonomikoulutus (monimuotototeutus), Rovaniemi, kevät 2020
  • RA81M19K
    Restonomikoulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi kevät 2019
  • R81M19S
    Restonomikoulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
  • RA81M20S
    Restonomikoulutus (monimuotototeutus) Rovaniemi syksy 2020

Tavoitteet

Opintojaksolla opit käyttämään markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoita oman asiantuntijabrändisi luomiseen ja kehittämiseen. Opintojaksolla luodaan omalle verkkopresenssille perusta, jota on helppo kehittää tulevaisuudessa vaikuttavaksi asiantuntijabrändiksi.
1. Osaa käyttää strategisen markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen tekniikoita oman ammatillisen imagon luomiseen, kehittämiseen ja markkinointiin.2. Osaa reflektoida omaa osaamistaan ja asettaa tavoitteita ammatillisen osaamiseen esilletuomiseen.3. Osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista verkkoviestintää sekä hyödyntää ketterän sisällöntuotannon ja julkaisemisen alustoja osaamisen markkinoinnissa.4. Osaa rakentaa ammatillista verkostoa digitaalisissa viestintäympäristöissä.5. Osaa markkinoida omaa osaamistaan tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti.

Sisältö

Opintojaksokuvaus
Opintojaksolla opit käyttämään markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoitaoman asiantuntijabrändisi luomiseen ja kehittämiseen. Opintojaksollaviedään läpi digitaalisen asiantuntijabrändäyksen prosessi aina suunnittelusta mittaamiseen. Opintojaksolla luodaan omalle verkkopresenssille perusta, jota on helppo kehittää tulevaisuudessa vaikuttavaksi asiantuntijabrändiksi.
1. Markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikat
2. Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen
3. Digitaaliset työkalut
4. Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto.

Aika ja paikka

Koivunen, K. 2018 Blogi www.katikoivu.com
Kortesuo,2011.K.Tee itsestäsi brändi. Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa.Bookwell.
Pönkä, H.2014.Sosiaalisen median käsikirja.Docendo.
Toikkanen,M.& Kananen, N. 2014.Blogby the Book. Blogiopas. Tammi.
Tolvanen, V., Laine, T. & Kurvinen, J. Henkilöbrändäys. 2017. AlmaTalent.

Opetusmenetelmät

Kurssi on verkkokurssi. Kurssi toteutetaan virtuaalisesti Moodlessa ja Someta Duuniin MOOC-oppimisympäristöissä sekä sosiaalisessa mediassa. Opintojaksolla ei ole kontaktiopetusta.
Kurssi rakentuu itsenäisesti suoritettavista oppimistehtävistä sekä reflektoivasta itsearviointitehtävästä.
Opintojaksolla jokainen opiskelija tekee oman profiilin SometaDuuniin-opintoihin www.sometaduuniin.fi/opinnot/-sivustolla. Kirjautumiseen tarvitaan sähköpostiosoite ja salasana.
HUOM!
Sosiaalisen median kanavat ovat keskeisessä roolissa kurssilla. Näiden työkalujen käyttäminen vaatii useimmiten kirjautumisen/profiilin luonnin eri alustoille/palveluihin. On tärkeätä, että kurssin opiskelijat suhtautuvat sosiaalisen median kanaviin liittymiseen avoimesti. Kurssia voi olla vaikeata suorittaa ilman rekisteröitymistä some-palveluihin.

Arviointiasteikko

H-5