Siirry suoraan sisältöön

Kaivossuunnitteluprojekti (5 op)

Toteutuksen tunnus: R501RL82OJ-18003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 31.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Tutkinto-ohjelma

  • Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus

Opettaja

  • Timo Karppinen

Vastuuhenkilö

Timo Karppinen

Opiskelijaryhmät

  • K52K18S
    Konetekniikan koulutus (päiväopiskelu) Kemi syksy 2018
  • K52K19S
    Konetekniikan koulutus (päiväopiskelu) Kemi syksy 2019
  • KA52K18S
    Konetekniikan koulutus (monimuoto-opiskelu) Kemi syksy 2018
  • KA52K19S
    Konetekniikan koulutus (monimuoto-opiskelu) Kemi syksy 2019
  • RA51R18S
    Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2018
  • R51R18S
    Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2018

Tavoitteet

Opiskelija osaa Surpac 3D-suunnittelujärjestelmän peruskäytön, valita tarkoitukseen sopivan louhintamenetelmän sekä toteuttaa kaivoksen yleissuunnitteluvaiheessa logistiset ratkaisut tarkoituksenmukaisesti.

Sisältö

Kaivossuunnittelun vaiheet kaivoksen elinkaaren aikana, toiminnan- ja tuotannonohjaus, kaivoksen kannattavuuteen vaikuttavat asiat. Louhoksen suunnittelu ja dokumentointi.

Aika ja paikka

01.01.2022-30.5.2022

Oppimateriaalit

Moodlessa esitettävä materiaali.

Kirjallisuus:

Hakapää, Antero. ; Lappalainen, Antero. ; Lappalainen, Pekka. ; Hakapää, Antero,
Kaivos- ja louhintatekniikka / [Helsinki] : Kaivannaisteollisuus ; 2011
ISBN 978-952-13-4615-6 (nid.).
 
Laurila, Pasi.
Mittaus- ja kartoitustekniikan perusteet / [Rovaniemi] : Rovaniemen ammattikorkeakoulu, 2012 - (Rovaniemen ammattikorkeakoulun julkaisuja. ISSN 1239-775X ; 3.). 
ISBN 978-952-5923-42-1 (nid.

Opetusmenetelmät

Suunnitteluharjoitukset, projektimainen ryhmätyöskentely, luento-opetus.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana
Arvosanan kuvaus projektiopinnoissa

Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

0=hylätty, 1,2=tyydyttävä, 3,4=hyvä, 5=kiitettävä. Arvioitavana tuotoksena toimii ryhmäkohtainen projektiraportti ja itse-, sekä vertaisarviointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

ArvosanaArvosanan kuvaus projektiopinnoissaTyydyttävä (1)Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.Tyydyttävä (2)Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.Hyvä (3)Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.Hyvä (4)Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.Kiitettävä (5)Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.