Siirry suoraan sisältöön

Autonominen ja uudistuva tiimityö (5 op)

Toteutuksen tunnus: R301YH15OJ-19013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 15.04.2022

Ajoitus

23.05.2022 - 29.08.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Tutkinto-ohjelma

  • Digiajan palvelujohtaminen (R301YH)

Opettaja

  • Tuulikki Keskitalo

Vastuuhenkilö

Tuulikki Keskitalo

Opiskelijaryhmät

  • R31YH21S
    Digiajan palvelujohtaminen, syksy 2021

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.

Sisältö

- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
- työhyvinvointi

Aika ja paikka

Etäkontaktipäivät:

23.5.2022 klo 12-16: Opintojakson orientaatiotapaaminen
29.8.2022 klo 12-16: Loppuwebinaari

Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa

Oppimateriaalit

Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima ajankohtainen kansallinen ja kansainvälinen kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

Osaamistavoitteet: Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.

Opintojakson ydinsisältö:
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen

Opetuksen organisointi: Itsenäinen ja yhteistoiminnallinen työskentely.
Oppimistehtävien työstäminen monialaisissa tiimeissä verkkovälitteisesti.
Itse- ja vertaisarviointi.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä T1-T2

Opiskelija
- osaa analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä H3-H4

Opiskelija
- osaa analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen K5

Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan numeraalisesti asteikolla 0-5 (ohjaaja). LIsäksi opiskelijat tekevät itse- ja vertaisarvioinnin.

Hylätty (0)

Opiskelija ei saavuta opintojakson tavoitteita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä T1-T2:
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa tyydyttävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa tyydyttävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa tyydyttävällä tasolla itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa tyydyttävällä tasolla luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää tyydyttävällä tasolla luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä H3-H4:
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa hyvin arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa hyvin monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa hyvin itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa hyvinluovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää hyvin luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen K5:
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa kiitettävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa kiitettävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa kiitettävästi itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa kiitettävästi luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää kiitettävästi luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä