Autonominen ja uudistuva tiimityö (5 op)
Toteutuksen tunnus: R301YH15OJ-19013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 15.04.2022
Ajoitus
23.05.2022 - 29.08.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Digiajan palvelujohtaminen (R301YH)
Opettaja
- Tuulikki Keskitalo
Vastuuhenkilö
Tuulikki Keskitalo
Opiskelijaryhmät
-
R31YH21SDigiajan palvelujohtaminen, syksy 2021
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.
Sisältö
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
- työhyvinvointi
Aika ja paikka
Etäkontaktipäivät:
23.5.2022 klo 12-16: Opintojakson orientaatiotapaaminen
29.8.2022 klo 12-16: Loppuwebinaari
Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa
Oppimateriaalit
Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima ajankohtainen kansallinen ja kansainvälinen kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Osaamistavoitteet: Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.
Opintojakson ydinsisältö:
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
Opetuksen organisointi: Itsenäinen ja yhteistoiminnallinen työskentely.
Oppimistehtävien työstäminen monialaisissa tiimeissä verkkovälitteisesti.
Itse- ja vertaisarviointi.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija
- osaa analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija
- osaa analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan numeraalisesti asteikolla 0-5 (ohjaaja). LIsäksi opiskelijat tekevät itse- ja vertaisarvioinnin.
Hylätty (0)
Opiskelija ei saavuta opintojakson tavoitteita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä T1-T2:
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa tyydyttävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa tyydyttävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa tyydyttävällä tasolla itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa tyydyttävällä tasolla luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää tyydyttävällä tasolla luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä H3-H4:
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa hyvin arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa hyvin monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa hyvin itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa hyvinluovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää hyvin luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5:
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa kiitettävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa kiitettävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa kiitettävästi itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa kiitettävästi luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää kiitettävästi luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä