Siirry suoraan sisältöön

Etätyö ja virtuaalijohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK068-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

22.04.2022 - 31.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Opettaja

  • Anne Puro
  • Soili Vesterinen

Vastuuhenkilö

Soili Vesterinen

Opiskelijaryhmät

  • R31YH21S
    Digiajan palvelujohtaminen, syksy 2021
  • R72Y21S
    Terveyspalveluiden johtaminen ja kehittäminen, syksy 2021
  • K72Y21S
    Digitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
  • R31YL21S
    Kestävä liiketoiminta ja yrittäjyys, syksy 2021
  • R75YL21S
    Liikunnan ja urheiluvalmennuksen asiantuntija, syksy 2021
  • R64Y21S
    Kestävän tuotannon kehittäminen, syksy 2021
  • R81Y21S
    Innovatiivinen matkailualan johtaminen, syksy 2021
  • K71Y21S
    Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää ja johtaa monipaikkaista työtä ja työyhteisöä
- kehittää, johtaa ja motivoida etätyössä toimivia ihmisiä
- vertailla ja hyödyntää erilaisia virtuaalijohtamisen toimintamalleja ja -ympäristöjä onnistuvan palvelutoiminnan mahdollistamiseksi

Sisältö

Monipaikkaisen työn ja etätyön erityispiirteet
Monipaikkaisen työn ja työyhteisön kehittäminen ja johtaminen
Virtuaalijohtamisen toimintamallit – ja ympäristöt

Aika ja paikka

22.4.2022 klo 8.30 - 15.30 Teams
19.5. 2022 klo 8.30 - 15.30 Teams

Kellonajat voivat tarkentua myöhemmin.

Oppimateriaalit

Etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvä kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.

Opetusmenetelmät

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja läsnäolo välttämätön
Asiantuntijaluennot
Sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt

Oppimistehtävä

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa laaja-alaisesti työelämän asiantuntijuuttaan kehittäen
- hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti, eettisesti ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa asiantuntijana ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa kriittisesti ja laaja-alaisesti etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa sekä kehittää työelämän asiantuntijuutta perustellusti
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti ja perustellusti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmat huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa asiantuntijuutta yhdistäen ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa kriittisesti perustellen ja johdonmukaisesti sekä työelämän toimintatapoja kehittäen
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä kriittisesti ja laaja-alaisesti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista tavoitteellisesti, itsenäisesti, vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmia ansiokkaasti huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa luovasti ja innovatiivisesti ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi suoritetaan erillisen arviointisuunnitelman mukaisesti.
Arviointisuunnitelma on esitetty Moodlessa tarkennetun toteutussuunnitelman yhteydessä.
Opintokonaisuus arvioidaan asteikolla 0-5.