Lämpöoppi (5 op)
Toteutuksen tunnus: R501RL91OJ-18006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 03.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 22.04.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettaja
- Jouko Teeriaho
Vastuuhenkilö
Jouko Teeriaho
Opiskelijaryhmät
-
R51R20SInsinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija tuntee lämpöopin peruskäsitteitä ja teknisten prosessien yleisiä lainalaisuuksia.
Sisältö
Lämpötila ja sen mittaaminen. Lämpöenergia. Lämpötaselaskut. Lämmön siirtymistavat. Lämpöopin pääsäännöt.
Lämpövoima- ja jäähdytyskoneet. Ilman kosteus ja ilmastointi
Aika ja paikka
LapinAMK , Rantavitikan kampus , Rovaniemi 10.1.22 -25.4.22
Opetusmenetelmät
Luennot ja laskuharjoitukset 40 h
Itsenäinen opiskelu
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointiasteikko: 0 = hylätty, 1,2 = tyydyttävä, 3,4 = hyvä, 5 = kiitettävä
Arviointi perustuu etätehtäviin (2/3) ja kokeeseen (1/3)