Rakennuttaminen ja rakentamisen laatu (5 op)
Toteutuksen tunnus: R501RL35OJ-19007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 16.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 16.12.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
T&K-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettaja
- Juha Vesa
Vastuuhenkilö
Juha Vesa
Opiskelijaryhmät
-
R51R20SInsinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija osaa rakennuttamistehtävät, rakennuttamisen toteuttamistavat ja rakentamisen laatujärjestelmät.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
Syyslukukausi 2022.
Oppimateriaalit
Rakennuttaminen. J. Kankainen, J-M. Junnonen. Rakennustieto uusin painos.
Rakennustöidenlaatu, Talonrakennusteollisuus. Rakennustieto uusin painos.
RT-kortisto.
Moodlessa ja luennoilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja tentti.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projekti tehtävä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Marras- ja joulukuu 2022.
Sisällön jaksotus
Rakennuttaminen
Rakennusalan laatu
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija osaa sekä talo- että infrarakennusten ja rakenteiden rakennuttamisen. Rakennusalan laatuvaatimukset.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
T (1,2): Opiskelija osaa Rakennuttamisen periaatteet.
H ( 3,4): Opiskelija hallitsee Rakennuttamisen ja rakentamisen laadun periaatteet. Osaa laskea hankkeen kustannukset.
K ( 5 ) : Opiskelija osaa tehdä Rakennuttamis- ja laatusuunnitelmia.
Tentti 50% , harjoitustyöt 50%.