Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön toteutus (5 op)

Toteutuksen tunnus: R702HL41BOJ-19014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 25.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutus​ R
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 85
Koulutus
Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi
Terveydenhoitajakoulutus, Rovaniemi
Opettajat
Tiina Pekkala
Outi Mattila
Paula Korteniemi
Sirpa Kaukiainen
Susanna Kantola
Heidi Jaakola
Tanja Kyykkä
Vastuuopettaja
Marika Kunnari
Ryhmät
R72H19S
Sairaanhoitajakoulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
R72T19S
Terveydenhoitajakoulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R702HL41BOJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tieto puuttuu

Sisältö

R702HL41B Opinnäytetyön toteutus 5op (133 tuntia) sisältää:
- opinnäytetyön työstämisen suunnitelmasta eteenpäin.
- opinnäytetyöhön liittyvät ryhmän vertaiskeskustelut
- osallistumisen Moodle-alustalla vertaiskeskusteluihin
Opinnäytetyön ohjausversiot tuotetaan projektiryhmissä ajallisesti sovitulla tavalla edeten.
- Moodlessa opinnäytetyön toteutuksen ohjausversio toimitetaan vertaisryhmälle ja sisältöä ohjaavalle opettajalle ennen esiarviointiversion jättämistä.
- Suomen kielen ja viestinnän ohjaus ennen esiarviointiin palauttamista.
Moodlessa toteutus tarkemmin.
https://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Oppaat-ja-ohjeet/Opinnaytetyo-AMK

Aika ja paikka

Pienryhmäohjausajankohdat:
10.1.2022 klo 8.30-10.00, Teams
7.2.2022 klo 14.30-16.00, Teams
28.2.2022 klo 14.30-16.00, Teams



Jokainen opiskelija tai opiskelijapari varaa opinnäytetyökohtaisen kieliasuohjauksen hyvissä ajoin ennen opinnäytetyön esitarkastusversion jättämistä suomen kielen opettajalta.

Oppimateriaalit

1. Opinnäytetyön sisällön mukaiset hoito- ja terveystieteelliset tutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit ja muut ajankohtaiset sosiaali- ja terveysalan tutkimukset ja aineistot.

2. Opinnäytetyöhön valitun tutkimus-tai kehittämismenetelmää tukevat aineistot esimerkiksi:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistotMoodlessa.

Opetusmenetelmät

Opiskelijan itsenäinen ja parityöskentely
Ohjaavan opettajan ohjaus pienryhmissä Teamsilla tai muulla ohjaajan kanssa sovitulla tavalla.

Ohjaavat opettajat ohjaavat ja tukevat työn etenemistä koulutuskohtaisen prosessin mukaisesti.

Opiskelija toteuttaa opinnäytetyön toimeksiannon ja opinnäytetyösuunnitelman mukaisesti.
Toteutusvaihe vaatii säännöllistä ja pitkäjänteistä työskentelyä ja prosessi voi sisältää myös kehittämistoiminnan tavoitteiden ja toimintatapojen uudelleenarviointia.

Säännöllinen ja oma-aloitteinen vuorovaikutus ohjaajiin ja toimeksiantajaan auttavat opiskelijaa toteuttamaan työn. Opiskelija neuvottelee mahdollisista muutoksista työn ohjaajien kanssa ja
dokumentoi työn ammattikorkeakoulun opinnäytetöiden raportointiohjeistuksen mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi:
Arvioinnissa noudatetaan Lapin ammattikorkeakoulun yleisiä opinnäytetyön arviointikriteereitä
http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-arviointi

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun