Siirry suoraan sisältöön

Maankäyttö ja maapolitiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: R501ML29OJ-19008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 16.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 09.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka

Toimipiste

Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Tutkinto-ohjelma

  • Maanmittaustekniikan koulutus

Opettaja

  • Katja Palo

Vastuuhenkilö

Katja Palo

Opiskelijaryhmät

  • R51M21S
    Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka (päiväopinnot), Rovaniemi, syksy 2021

Tavoitteet

Opiskelija oppii yhdyskuntasuunnittelun prosessin, suunnittelussa tarvittavia vuorovaikutustaitoja ja alaan liittyvän lainsäädännön. Opiskelija osaa hyödyntää erilaista paikkatietoa maankäytön suunnittelussa.
Opiskelija oppii maapolitiikan ja yleiskaavoituksen (maankäyttöpolitiikka) vaikuttavuuden hallitun yhdyskuntakehityksen turvaamisessa, asuntopolitiikan ja yrityspolitiikan edistämisessä ja yhdenvertaisuusperiaatteen toteuttamisessa.
Opintojakson käytyään opiskelijalle on selkeä näkemys maankäytön suunnittelusta ja maapolitiikasta eri alan toimijoiden näkökulmasta.
Opintojakson teemat ovat:
- Maapolitiikka

- Maankäytön suunnittelu


Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin

Sisältö

Tieto puuttuu

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.