Lapsi- ja perhetyön menetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: K701SL46OJ-19009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 10.01.2022
Ajoitus
17.01.2022 - 13.03.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus
Toimipiste
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Sosiaalialan koulutus, Kemi
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Merja Hjulberg
Vastuuhenkilö
Merja Hjulberg
Opiskelijaryhmät
-
KA71S20K2Sosiaalialan koulutus
-
KA71S20K1Sosiaalialan koulutus
-
KA71S20KSosionomikoulutus (monimuoto-opiskelu) Kemi kevät 2020
Tavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee perhetyön työmuotoja ja taustateorioita
- osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhelähtöisiä työmenetelmiä
Sisältö:
- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät
Sisältö
- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät
Aika ja paikka
Kevät 2022
17.1. - 1.3.2022
Oppimateriaalit
Moodlessa oleva ja siellä mainittu materiaali.
Opetusmenetelmät
Luennot, itsenäinen työskentely, erilaiset oppimistehtävät.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Asiantuntijavierailu.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kirjallisten töiden palautusajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa sekä tentin ajankohta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kirjallinen oppimistehtävän voi korvata tentillä, joka järjestetään yhden kerran. Kokoavasta oppimistehtävästä ja tentistä saa enemmän tietoa opintojakson alussa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä niukasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä monipuolisesti ja kriittisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson kokonaisarviointi 0 - 5.
Kaikki vaadittavat oppimistehtävät tulee tehdä hyväksyttävästi. Kirjallinen oppimistehtävä tai tentti arvioidaan numeraalisesti 0 - 5.
Opintojaksolla läsnäolovelvollisuus on 80 %, mikä tarkoittaa reaaliajassa mukana olemista. Luentoja ei voi korvata kuuntelemalla nauhoituksia jälkikäteen.