English for Forestry Engineers (5 op)
Toteutuksen tunnus: R604ML14OJ-19007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 24.09.2022
Ajoitus
01.10.2022 - 04.12.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
T&K-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Tutkinto-ohjelma
- Metsätalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Lajunen-Tuokko
Vastuuhenkilö
Ulla Lajunen-Tuokko
Opiskelijaryhmät
-
R64M21SMetsätalousinsinöörikoulutus, Rovaniemi, syksy 2021
Tavoitteet
Opiskelijaosaa viestiä sekä suullisesti että kirjallisesti englanniksi metsänhoidon ja puunkorjuun ratkaisuista ja muista metsäalan teemoista.
Opiskelija osaa laatia työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy suullisesta työpaikkahaastattelusta.
Opiskelija osaa toimia tarkoituksenmukaisesti työelämän suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
Asenne:
- kansainvälisyys
- kielitaito osa ammattitaitoa
Sisältö
Oman alan ja työn esittely
oman alan viestintä
suulliset esittelyt
metsäalan terminologia
Oppimateriaalit
Materiaali moodlessa
Opetusmenetelmät
kontaktiopetus, itsenäinen työskentely, ryhmä- ja parityöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
kirjallinen tentti, suullinen näyttö
tentti, 2 uusintamahdollisuutta
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tehtävät integroidaan ammattiaineisiin. Opiskelijat suorittavat tehtävät itsenäisesti tai ryhmissä.
Hylätty: opiskelija ei saavuta T1 tasoa
Tyydyttävä1
Tunnet joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
Tyydyttävä2
Tunnet ja hallitset joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä3
Ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
Hyvä4
Ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä ja tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä5
Ymmärrät ja käytät metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödynnät englanninkielistä ammattikirjallisuutta
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 0-5
Arviointimenetelmät:
kirjallinen tentti, arviointi 0-5
suullinen näyttö: yksilötehtävä;video CV, arviointi 0-5. Ryhmätehtävä suullinen esitelmä, arviointi 0-5
kirjallinen tehtävä, kuunteluharjoituksia, arviointi hyv/hyl
aktiivinen osallistuminen opetukseen
Tehtävät integroidaan ammattiaineisiin. Opiskelijat suorittavat tehtävät itsenäisesti tai ryhmissä.
Englannin opintojakson arviointi: hylätty-K5
hylätty: opiskelija ei saavuta T1 tasoa
tyydyttävä1
tunnet joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
tyydyttävä2
tunnet ja hallitset joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
hyvä3
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
hyvä4
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä ja tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
kiitettävä5
ymmärrät ja käytät metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödynnät englanninkielistä ammattikirjallisuutta
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu opetukseen.
Opiskelija ei suorita kirjallista tenttiä hyväksytysti
Opiskelija ei suorita suullista näyttöä hyväksytysti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tuntee oman alansa keskeisiä termejä , käyttää metsäalan termejä tyydyttävästi ja selviytyy ymmärrettävästi suullisissa ja kirjallisissa oman alansa viestintätilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää oman alansa ammattisanastoa melko sujuvasti ja selviytyy vaativimmista ammattialansa suullisista ja kirjallisista viestintätilanteista
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijalla on erittäin hyvä ja laaja ammattisanaston osaaminen ja hän selviytyy erinomaisesti oman alansa suullisissa ja kirjallissa viestintätilanteista. Opiskelija osaa myös hyödyntää oman alansa englanninkielistä ammattikirjallisuutta.