Siirry suoraan sisältöön

Digikansalaisuus sosiaalialan tutkimusavusteisessa kehittämisessä (10op)

Toteutuksen tunnus: YAMK028-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.03.2021 - 18.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.08.2021 - 29.10.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
7 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 45
Koulutus
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
Opettajat
Leena Viinamäki
Vastuuopettaja
Leena Viinamäki
Opintojakso
YAMK028

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija osaa tarkastella sosiaalialan ja hyvinvointipalveluiden kehittämistä kansalais- ja aluelähtöisestä näkökulmasta digitalisoituvassa yhteiskunnassa. Opiskelija kykenee suuntaamaan sosiaalialan kehittämistä ja arviointikäytäntöjä kansalais- ja aluelähtöiseksi digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämiseksi.

Toteutustavat

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu.

Suoritustavat

Lähiopetukseen osallistuminen sekä itsenäinen opiskelu tehtävien suorittamiseksi. Noin 25‒30 tekstisivun (pl. kansisivu, sisällyssivu ja lähdeluettelon sivut) mittainen essee Lapin amk:n opinnäytetyöohjeen esittämisteknisten ohjeiden mukaan.

Sisältö

Opiskelija hallitsee kehittämistyön yhteiskunnallisen ja hyvinvointipoliittisen tarkastelunäkökulman sekä kansalais- ja aluelähtöisen kehittämistyön erilaiset ulottuvuudet. Hän osaa problematisoida kansalais- ja aluelähtöisyyden käsitettä ja sen kontekstia monitieteisesti sekä hallitsee kansalais- ja aluelähtöiset digiajan hyvinvointipalveluiden tuottamisen ja arvioimisen käytännöt welfare mix -mallissa.

Aika ja paikka

25.8.2021 (ke)
27.8.2021 (pe), opinnäytetyön ideapaperin esittely
28.-29.9.2021 (ti-ke)
28.-29.10.2021 (to-pe)

Oppimateriaalit

Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kansalais- ja aluelähtöisesti:
- ymmärtää sosiaalialan erityspiirteet digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmässä
- tiedostaa digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmässä tapahtuvia muutoksia
- ymmärtää kansalais- ja aluelähtöisyyden merkityksen sosiaalialalla
- tiedostaa digiajan hyvinvointipalveluiden tuottamisen käytännöt welfare mix -mallissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kansalais- ja aluelähtöisesti:
- huomioi sosiaalialan erityspiirteet digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmässä
- huomioi työssään digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmässä tapahtuvia muutoksia
- huomioi kansalais- ja aluelähtöisyyden merkityksen sosiaalialalla toimiessaan
- hyödyntää työssään digiajan hyvinvointipalveluiden tuottamisen käytänteitä welfare mix -mallissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija kansalais- ja aluelähtöisesti:
- soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sosiaalialan erityspiirteet digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmässä
- reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmässä tapahtuvia muutoksia
- yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti kansalais- ja aluelähtöisyyden merkitystä sosiaalialalla toimiessaan
- arvioi onnistuneesti työssään digiajan hyvinvointipalveluiden tuottamisen käytänteitä welfare mix -mallissa

Siirry alkuun