Opinnäytetyön toteutusvaihe (5op)
Toteutuksen tunnus: R705FL51BOJ-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.10.2020 - 25.12.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2021 - 31.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 35 - 45
- Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
- Opettajat
- Minttu Merivirta
- Ulla Lajunen-Tuokko
- Paula Korteniemi
- Erja Rahkola
- Mika Rahkola
- Anne Rautio
- Johanna Husa-Russell
- Vastuuopettaja
- Mika Rahkola
- Opintojakso
- R705FL51BOJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tunnistat sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan ja erityisesti fysioterapian asiakaslähtöisiä kehittämistarpeita tai ongelmakohteita ja osaat suunnitella niihin ratkaisuja. Osaat toteuttaa työelämää ja alaasi hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa. Ymmärrät näyttöön perustuvan toiminnan ja sen merkityksen sosiaali- ja terveydenhuollossa sitoutuen niihin fysioterapeutin työssä. Kykenet tunnistamaan ja kriittisesti arvioimaan toimintaasi ja toimintakäytänteitä fysioterapiassa. Kykenet osallistumaan tutkimus-, kehittämis- ja tutkimusprosesseihin. Osaat hakea kattavasti ja systemaattisesti tietoa sekä käyttää tietoa eettisesti oikein. Kykenet itsenäiseen ja suunnitelmalliseen työskentelyyn sekä kirjalliseen ja suulliseen raportointiin opinnäytetyöltä edellytettävällä tavalla. Osaat arvioida, seurata ja dokumentoida opinnäytetyön kehittämisprosessin.
Opintojaksoa koskeva kohdennettu tavoite on: Kykenet itsenäiseen ja suunnitelmalliseen työskentelyyn sekä kirjalliseen ja suulliseen raportointiin opinnäytetyöltä edellytettävällä tavalla.
Sisältö
Opinnäytetyön tekeminen.
Aika ja paikka
AC; Teams;Moodle CBII Rovaniemi
4.1.-31.5.2021
Oppimateriaalit
http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-ohjeet-ja-lomakkeet
• Herbert, R., Jamtved, G., Mead, J.& Hagen K. 2005. Evidence -Based Physiotherapy. London: Elsevier.
• Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
• Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
• Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
• Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
• Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
• Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Turun ammttikorkeakoulu 4) Johanson, K. (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen.Hoitotieteen laitoksen julkaisuja A:51/2007. Turku
• Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
• Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
• Alan tutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit sekä muu ajankohtainen aineisto.
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus
Ohjausseminaarit
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyöt tuotetaan toimeksiantoina työelämälle
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Esitarkastusversioiden palautus toukokuun 2021 alkuun mennessä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opinnäytetyön arvioinnissa noudatetaan ammattikorkeakoulun yleisiä opinnäytetyön arviointikriteereitä
http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-arviointi
Esitietovaatimukset
NULL