Siirry suoraan sisältöön

Mallintaminen kartoitus- ja rakennushankkeissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: R501ML39OJ-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.10.2020 - 28.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2021 - 30.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Maanmittaustekniikan koulutus
Opettajat
Teuvo Heimonen
Timo Karppinen
Vastuuopettaja
Teuvo Heimonen
Ryhmät
RA51M18S
Maanmittaustekniikan koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2018
Opintojakso
R501ML39OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija tietää maaston ja ympäristön mallinnustekniikat ja visualisoinnin menetelmät ja esitystavat. Opiskelija osaa mallintaa ja visualisoida maastoa ja ympäristöä.
Opintojakson teemat ovat:
- Maaston ja ympäristön mallintaminen

- BIM (tietomallit)


Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

4.1.2021-30.4.2021

Oppimateriaalit

BIM- ja virtuaalimalli -ohjelmien oppaat
Internetistä löytyvät materiaalit
Erilliset ohjeet harjoituskohtaisesti
Mahdolliset ohje videot

Opetusmenetelmät

Luokka/laboratorio opetus. Opintojakso on yksi osa lukukauden projektia (Mallintamisen projekti)
Oppimistehtävänä on oppia mallintamiseen liittyvää käsitteistöä ja ohjeistusta, BIM-mallintamista, virtuaalimallintamista, pistepilvi-aineiston käsittelyä, jotka toteutetaan harjoitusten kautta.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii luokka/laboratorio -tila.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun