English (3 cr)
Code: R702HL22BOJ-19012
General information
- Enrollment
- 19.03.2021 - 19.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Nursing R
- Teaching languages
- English
- Finnish
- Seats
- 1 - 60
- Degree programmes
- Nursing, Rovaniemi
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Study unit is implemented in autumn semester 2021.
Objective
Student will be able to identify his/her competence level and potentials in terms of nursing English. She/he can make use of evidence-based reference material in English. He/she can communicate in English in professional situations using nursing and health care related vocabulary and learn useful terminology in English in relation to the themes of the study unit.He/she is able to apply English in various communication situations in nursing work.
Execution methods
Workshops (virtual and/ or contact)
Activating lectures and tasks.
Case- based learning
Independent guided learning assignments.
Accomplishment methods
Learning activities and tasks in workshops / Adobe Connect
Independent study and learning tasks.
(Alternative completion option includes study unit's learning tasks and a written test. See. study unit description)
Content
Scientific article workshop
Customer service cases (simulation ) in nursing and health care
Written and oral communication assignments related to nursing themes (medical English, anatomy, patient anamnesis, report, interview, guidance and counselling, therapeutic communication, polite language), and the relevant vocabulary.
Location and time
Virtual study unit in spring semester 2022. See timetable in Finnish.
Materials
Moodle materials. Student generated learning materials.
Teaching methods
Learning methods
Virtual and digital teaching and learning methods. Activating lectures and learning activities in Adobe Connect (24h), learning tasks and independent learning in small study groups (51h).
Learning tasks (demonstration of spoken and written competence) :
1. Self assessment (initial self assessment and selection of study unit completion option, commitment to selected option) 2. Scientific article skimming assignment 3. Anatomy tutorial 4. Patient anamnesis and ward meeting 5. Client- nurse case 6. Final self assessment.
Tutoring and guidance:
Attendance requirement 90% in AC sessions in course option. Continuing demonstration of competence.
Employer connections
Working life based themes and cases.
Exam schedules
In the independent completion option, the student takes a written exam in the exam system according to personal schedule.
Completion alternatives
Student can choose from two study unit completion options. Commitment to the selected option will be indicated in the initial self assessment.
1. Course option (see description above): participation in 90% of the AC learning sessions, completion of theme related learning tasks in small study groups, ( no exam)
2. Independent completion option: theme related learning tasks, written examination in the exam system demonstrating competence in theme related vocabulary and contents, (no participation in AC sessions)
Student workload
Course option: 29h participation in learning activities in AC, 51h independent learning tasks in small study groups.
Independent completion option: 81 h of independent study (including learning tasks and written exam)
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa pääosin itsenäisesti ja kuvaat toimintaasi hoitotyön prosessissa.
Toimit pääosin itsenäisesti vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja perustelet toimintasi lääkehoitoprosessissa.
Toimit pääosin itsenäisesti tunnistaen ammatillisen vastuusi potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja perustelet toimintaasi.
Käytät terveyden edistämisen periaatteita toimiessasi voimavaralähtöisesti asiakkaan terveyden edistämisessä.
Toimit pääosin itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja perustelet toimintaasi prosessin eri vaiheissa.
Selität ja perustelet ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet yhtenä hoitotyön kokonaisuuden osana.
Esität sekä suullisesti että kirjallisesti johdonmukaisesti työstetyn kokonaisuuden lähteiden pohjalta sekä sovellat tekstilajien ohjeita, kielenkäyttösuosituksia ja korkeakoulun ohjeita.
Käytät hoitotyön ammattienglannin perussanastoa hoitotyössä sekä tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
Assessment criteria, excellent (5)
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi hoitotyön prosessissa.
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja arvioit toimintaasi lääkehoitoprosessissa.
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja arvioit toimintaasi.
Analysoit terveyden edistämisen periaatteita ottaen huomioon asiakkaan voimavarat terveyden edistämisessä ja arvioit käyttämiesi periaatteiden valintaa.
Toimit asiakaslähtöisesti ja terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi.
Yhdistät ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet osaksi hoitotyön kokonaisuutta.
Muokkaat ja yhdistät lähteiden ajatuksia sujuvaksi kokonaisuudeksi sekä suulliseen että kirjalliseen esitykseen ja otat huomioon viestintätilanteen vaatimukset esityksessäsi.
Käytät taitavasti ja täsmällisesti hoitotyön ammattienglannin perussanastoa sekä vaativampaa alakohtaista termistöä hoitotyössä.
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty: Opiskelija ei saavuta tyydyttävää tasoa
Qualifications
NULL