Digitaalinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: R301LL92OJ-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 24.08.2022
Ajoitus
31.08.2022 - 17.10.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
4 op
T&K-osuus
2 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Tuija Kuisma
- Kati Koivunen
Vastuuhenkilö
Kati Koivunen
Opiskelijaryhmät
-
R31L21STradenomikoulutus, liiketalous (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2021
Tavoitteet
Opit ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin ja perinteisen markkinoinnin erot. Tunnet digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin keskeiset työkalut.
Ymmärrät sosiaalisen median merkityksen asiakaspalvelussa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja kehittämisessä.
Kompetenssit: Liiketoimintaosaaminen, myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen
Sisältö
- digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen
- kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
- digitaaliset jakelukanavat
- digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi
- digitaalinen sisällöntuotanto
- sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa
Aika ja paikka
31.8.-17.10.2022
Oppimateriaalit
• Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Saatavana E-kirjana kirjaston kautta. https://kauppakamaritieto-fi.ez.lapinamk.fi/ammattikirjasto/teos/menesty-digimarkkinoinnilla-2018
• Kurvinen, J. & Seppä, M. 2016. B2B-markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kauppakamaritieto.fi/fi/s/ak/kirjat/b2b-markkinoinnin-myynnin-pelikirja-yritysjohdon-opas-myyntiin-ja-markkinointiin/
• Muu opettajan jakama oppimateriaali:
https://www.smartinsights.com/
Luentomateriaalit Moodlessa
• Suositeltava oheismateriaali:
Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5/E, Dave Chaffey, Pearsons publications Digital Business and E-Commerce Management, Dave Chaffy 6/E, Dave Chaffey, Pearsons publications
Opetusmenetelmät
Oppimisprosessi sisältää luentoja, harjoituksia, itsenäisiä tehtäviä, ryhmätehtäviä ja testejä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tentti kurssimateriaaleista
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Ohjeistuksen mukainen toiminta
Osoittaa perehtyneisyyden käsitteisiin ja tietoperustaan
Osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Osaa soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaa reflektoida omaa osaamista
Hylätty:
Ei toimi ohjeistuksen mukaisesti
Ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä eikä soveltaa tietoperustaa
Ydinosaamisen tavoitteiden saavuttamisesta ei ole näyttöä
Osaamisen reflektointi on puutteellista
Sisällön jaksotus
• digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen
• kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
• digitaaliset jakelukanavat
• digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi
• digitaalinen sisällöntuotanto
• sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Osaat toimia ohjeistuksen mukain
Osoitat perehtyneisyyttä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteisiin
Osaat soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaat reflektoida omaa osaamista.
Osaat hyödyntää itsenäisesti ja tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Prosessiarviointia annetaan opintojakson aikana.
Tuotosarviointi koostuu seuraavista osasuorituksista:
• Google Digital Garage – Digimarkkinoinnin perusteet
• Hubspot: Inbound Marketing ja Content Marketing tai Social Media
• Hubspot software: Harjoitustyö
• Itsearviointitehtävä
Kaikki vaaditut osat tulee suorittaa hyväksytysti.