Oman asiantuntijabrändin kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: R301LL91OJ-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.03.2022 - 22.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 30.09.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Kati Koivunen
Vastuuhenkilö
Kati Koivunen
Opiskelijaryhmät
-
R31L21STradenomikoulutus, liiketalous (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2021
Tavoitteet
Opit käyttämään markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoita oman asiantuntijabrändisi luomiseen ja kehittämiseen. Opit hyödyntämään sosiaalista mediaa ammatilliseen verkostoitumiseen ja oman ammatillisen profiilisi rakentamiseen. Koko lukuvuoden kestävällä opintojaksolla viedään läpi digitaalisen asiantuntijabrändäyksen prosessi aina suunnittelusta mittaamiseen.
Osaamistavoitteet:
- Osaa käyttää strategisen markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoita oman asiantuntijabrändin
- Osaa reflektoida omaa osaamistaan ja asettaa tavoitteita ammatillisen osaamiseen esilletuomiseen.- Osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista verkkoviestintää sekä hyödyntää ketterän sisällöntuotannon ja julkaisemisen alustoja osaamisen markkinoinnissa.- Osaa rakentaa ammatillista verkostoa digitaalisissa viestintäympäristöissä.- Osaa markkinoida omaa osaamistaan tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti.
Kompetenssit: Myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen
Sisältö
- Markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikat
- Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen
- Digitaaliset työkalut
- Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto
Oppimateriaalit
Kortesuo, K. 2011. Tee itsestäsi brändi. Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. Bookwell.
Tolvanen, V., Laine, T. & Kurvinen, J. Henkilöbrändäys. 2017. AlmaTalent.
Valvimo, R. 2018. Asiantuntijan henkilöbrändin kehittäminen : Henkilöbrändi sosiaalisessa mediassa. Lapin ammattikorkeakoulu. s.
16–24. Verkko-osoite: http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111553
Lisäksi muut opettajan antamat materiaalit Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opetus koostuu lähi- ja verkko-opetuksesta sekä itsenäisestä työskentelystä.
Lisätietoja opiskelijoille
Plagiointi ja lähteiden käyttö:
Opintojakson tehtävissä voidaan käyttää plagioinnintarkistusjärjestelmää esim. Ouriginalia.
Tehtävässä on noudatettava Lapin AMK:n mallipohjia ja kirjoitusohjeita. Lähdeviitteet on merkittävä tekstiin ohjeistuksen mukaan.
Lataa opinnäytetyön mallipohja ja lähdeviittausohjeet täältä: https://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Oppaat-ja-ohjeet/Opinnaytetyo
Ohjeiden vastainen toiminta voi johtaa suorituksen hylkäämiseen sekä mahdollisiin muihin tutkintosäännön mukaisiin seuraamuksiin.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Markkinoinnin perustekniikat:
Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin perustekniikat ja soveltaa niitä yksinkertaisiin tilanteisiin.
Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen:
Opiskelija osaa nimetä omaa osaamistaan yleispiirteiltään ja asettaa helppoja tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Digitaaliset työkalut:
Opiskelija osaa tuettuna hyödyntää digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen verkoston rakentamisessa ja oman osaamisen markkinoinnissa.
Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto:
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa verkkoviestintää tehtävänannon mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Markkinoinnin perustekniikat:
Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin tekniikkoja ja soveltaa niitä sujuvasti ja laaja-alaisesti.
Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen:
Opiskelija osaa nimetä oman ydinosaamisensa ja vahvuutensa sekä asettaa tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Digitaaliset työkalut:
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.
Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto:
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa kohderyhmät huomioivaa monikanavaista verkkoviestintää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Markkinoinnin perustekniikat:
Opiskelija osaa käyttää markkinoinnin tekniikkoja asiantuntevasti ja yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen:
Opiskelija osaa sanoittaa omaa ydinosaamistaan perustellusti sekä asettaa innovatiivisia tavoitteita osaamisen hyödyntämiselle.
Digitaaliset työkalut:
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti, suunnitelmallisesti ja innovatiivisesti digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.
Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto:
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja kehittää kohderyhmät huomioivaa vaikuttavaa monikanavaista verkkoviestintää.