Siirry suoraan sisältöön

Tieto ja vaikuttavuus osana hyvinvointijohtamista, täydennyskoulutus (5op)

Toteutuksen tunnus: HYJO1104-3002

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
35 - 40
Opettajat
Henna Nurmi
Vastuuopettaja
Henna Nurmi
Ajoitusryhmät
Luento 1 (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Luento 1
Opintojakso
HYJO1104

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä tietoon ja vaikuttavuuden arviointiin liittyvät peruskäsitteet hyvinvointijohtamisessa
- hahmottaa tiedolla johtamisen merkityksen organisaation toiminnassa
- tunnistaa ja vertailla erilaisia arviointimenetelmiä hyvinvointijohtamisen tukena
- analysoida, hyödyntää ja soveltaa hyvinvointitietoa osana johtamista, päätöksentekoa, palveluiden kehittämistä ja vaikuttavuuden arviointia.

Toteutustavat

Verkkoluennot ja vuorovaikutuksellinen verkkotyöskentely (6–8 h) ja perehtyminen opintojaksolla ilmoitettuun lähdemateriaaliin. Pienryhmissä toteutettava verkkokeskustelu, yksilötyönä toteutettava oppimistehtävä.

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen verkko-opetukseen. Verkkokeskustelutehtävä (2 op). Oppimistehtävä (3 op).

Sisältö

Tiedolla johtamisen ja vaikuttavuuden arvioinnin käsitteistö. Tiedon tarpeen tunnistaminen, määrällisen ja laadullisen tiedon kerääminen, jakaminen ja hyödyntäminen hyvinvointijohtamisen ja eri arviointimenetelmien tukena. Tiedolla johtamisen ja arviointitiedon tunnistaminen organisaation toiminnassa.

Aika ja paikka

Lähipäivä järjestetään webinaarina
6.11.2020 klo 9.15-16.00
Oulun yliopisto

Oppimateriaalit

Täydennyskoulutuksen hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäoloa lähipäivissä. Lähipäivistä poissaoleville on korvaavia tehtäviä.

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty: Suoritus ei noudata tehtävänantoa. Suoritus osoittaa erittäin puutteellista ymmärrystä vaadituista teemoista. Suoritus ei vastaa lainkaan laajuudeltaan ja rakenteeltaan tehtävänantoa. Teksti on erittäin epäselvää ja kieliasultaan erittäin virheellistä. Suorituksessa ei ole käytetty lähteitä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus ei kaikilta osin vastaa tehtävänantoa. Suoritus osoittaa puutteita vaadittujen teemojen ymmärtämisessä. Asioita esitetään irrallisesti ja yksipuolisesti. Suorituksessa on rakenteellisia epäjohdonmukaisuuksia ja teksti on epäselvää ja kieliasultaan virheellistä. Lähteitä ei ole käytetty tehtävänannon edellyttämää määrää ja ne eivät ole tieteellisiä. Viittauskäytännössä on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa. Suoritus osoittaa vaadittujen teemojen ymmärtämistä. Siinä on analyyttista otetta. Suoritus on rakenteeltaan johdonmukainen ja kieliasultaan selkeää. Suorituksessa on hyödynnetty lähteitä, joista osa on tieteellistä kirjallisuutta tai artikkeleita. Suorituksessa käytetään ohjeiden mukaista viittauskäytäntöä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suoritus vastaa tehtävänantoa erinomaisesti. Suoritus on osoitus teemojen erinomaisesta hallinnasta, rohkeasta, luovasta ja jäsentyneestä ajattelusta sekä analyyttisesta ja kriittisestä otteesta. Suorituksessa on innovatiivista otetta. Kirjoittaja osoittaa kykyä soveltaa tietoa eri konteksteissa. Suorituksen rakenne on erittäin selkeää ja kirjoitustapa erittäin johdonmukaista. Kieli on virheetöntä. Keskustelu tieteellisen kirjallisuuden, muun materiaalin ja oman ajattelun välillä on taitavaa. Käytetyt lähteet ovat kansallista ja kansainvälistä tieteellistä kirjallisuutta tai artikkeleita. Viittaukset ovat täsmällisiä.

Lisätiedot

HYTE-asiantuntijoille suunnattu täydennyskoulutus

Siirry alkuun