Siirry suoraan sisältöön

Johdatus hyvinvointijohtamiseen, perustutkinto-opiskelijoiden sivuaine (5op)

Toteutuksen tunnus: HYJO1101-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
23.03.2020 - 08.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Yliopisto, Yliopistonkatu 8, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 15
Opettajat
Henna Nurmi
Vastuuopettaja
Jaana Leinonen
Ajoitusryhmät
Verkkokurssi 1 (Koko: 15 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Verkkokurssi 1
Opintojakso
HYJO1101

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- jäsentää hyvinvoinnin käsitteitä, käytäntöjä ja keskeisimpiä tarkastelutapoja
- kuvata hyvinvointijohtamisen rakenteet ja toimintatavat
- tunnistaa hyvinvointipolitiikan ja hyvinvointijohtamisen merkitystä yhteiskunnassa
- hahmottaa hyvinvointijohtaminen strategisena toimintana
- tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen kehittämiskohteita.

Toteutustavat

Verkkoluennot (6–8 h) ja perehtyminen opintojaksolla ilmoitettuun lähdemateriaaliin. Osallistuminen verkkokeskusteluihin. Itsenäisesti tai parityönä toteutettavien oppimistehtävien tekeminen.

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen verkkoluennoille ja -keskusteluihin. Oppimistehtävä A (2 op). Oppimistehtävä B (3 op).

Sisältö

Hyvinvointijohtamisen käsitteet ja tarkastelunäkökulmat, hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen suunnittelun ja toteutuksen paikalliset, alueelliset ja kansalliset edellytykset, hyvinvointijohtamisen strategiakäytännöt ja strategia-analyysi, hyvinvointijohtamisen rakenteet ja hyvinvointipoliittinen ohjaus.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty: Suoritus ei noudata tehtävänantoa. Suoritus osoittaa erittäin puutteellista ymmärrystä vaadituista teemoista. Suoritus ei vastaa lainkaan laajuudeltaan ja rakenteeltaan tehtävänantoa. Teksti on erittäin epäselvää ja kieliasultaan erittäin virheellistä. Suorituksessa ei ole käytetty lähteitä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus ei kaikilta osin vastaa tehtävänantoa. Suoritus osoittaa puutteita vaadittujen teemojen ymmärtämisessä. Asioita esitetään irrallisesti ja yksipuolisesti. Suorituksessa on rakenteellisia epäjohdonmukaisuuksia ja teksti on epäselvää ja kieliasultaan virheellistä. Lähteitä ei ole käytetty tehtävänannon edellyttämää määrää ja ne eivät ole tieteellisiä. Viittauskäytännössä on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa. Suoritus osoittaa vaadittujen teemojen ymmärtämistä. Siinä on analyyttista otetta. Suoritus on rakenteeltaan johdonmukainen ja kieliasultaan selkeää. Suorituksessa on hyödynnetty lähteitä, joista osa on tieteellistä kirjallisuutta tai artikkeleita. Suorituksessa käytetään ohjeiden mukaista viittauskäytäntöä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suoritus vastaa tehtävänantoa erinomaisesti. Suoritus on osoitus teemojen erinomaisesta hallinnasta, rohkeasta, luovasta ja jäsentyneestä ajattelusta sekä analyyttisesta ja kriittisestä otteesta. Suorituksessa on innovatiivista otetta. Kirjoittaja osoittaa kykyä soveltaa tietoa eri konteksteissa. Suorituksen rakenne on erittäin selkeää ja kirjoitustapa erittäin johdonmukaista. Kieli on virheetöntä. Keskustelu tieteellisen kirjallisuuden, muun materiaalin ja oman ajattelun välillä on taitavaa. Käytetyt lähteet ovat kansallista ja kansainvälistä tieteellistä kirjallisuutta tai artikkeleita. Viittaukset ovat täsmällisiä.

Lisätiedot

Perustutkinto-opiskelijoille suunnatun sivuaineen opintojakso

Siirry alkuun