Skip to main content

Providing Experiences and Improving Coping Skills (10cr)

Code: R705LL25OJ-19002

General information


Enrollment
16.03.2020 - 28.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.10.2020 - 22.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Sports and Leisure Management
Teachers
Tommi Haapakangas
Arno Heikkala
Mervi Angeria
Pia Rajaniemi
Teacher in charge
Tommi Haapakangas
Scheduling groups
Harjoitusryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Harjoitusryhmä 1
Harjoitusryhmä 2
Course
R705LL25OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Elämysten tuottaminen luontoliikuntamatkailussa 5 op tehdään työelämäyhteistyönä case based learning -menetelmää käyttäen. Casetyöskentelyn ohjauksesta vastaa Tommi Haapakangas ja tuotoksen ohjauksesta Mervi Angeria.
Seikkailukasvatus elämänhallintataidon kehittämisessä 5 op on seikkailukasvatuksen osio, johon kuuluu 4-5 päivän maastoretki. Seikkailukasvatuksen ja maastoretken ohjauksesta vastaa Arno Heikkala.

Objective

Theme 1. Providing experiences in nature based sport tourism
Nature based sport tourism is a case base study where your study group is solving nature related developing projects to companies round Lapland. The main thing is to learn how product planning is working and learn how to use innovative methods to produce new experience based products to working life. You also learn how to consider sustainable developing and basic to economic thinking in tourism.
The pedagogy arrangement in this section: 10 % theoretical studies, 20 % case guidance, 60 % group work and 10 % evaluation.
Theme 2. Adventure pedagogy and developing coping skills
In the course, you will learn how to use adventure pedagogy methods to develop children's and youth personality, improve their self-esteem and manage personal life. You will learn tools how to teach your group to follow rules, make necessary compromises, and point out to understanding the consequences to their decisions through adventurous experience in surrounding nature. Adventure pedagogy is a skill to lead a group to situations which participants can feel be an important part of the group and build their confidence to survive in everyday situation. In the best case, nature and loyalty of group in work will point out the skills and abilities they did not know they had. However, adventure pedagogy methods can be used to work on several goals in a group or individual goals.
The pedagogy arrangement: 10 % theoretical studies, 60 % of the workshops (may last several days, outdoors) and 30 % reflection.

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena ja -opiskeluna syksyllä 2020. Opintojaksoa ei voi suorittaa etänä, vaan opintojaksolla on läsnäolovelvollisuus.
Opintojakson aloitus on viikolla 41, maastoretki on viikolla 46 ja opintojakso päättyy viikolla 47. Tarkempi aikataulu on kuvattuna lukujärjestyksissä sekä opintojakson toteutussuunnitelmassa.

Materials

Tieto puuttuu

Teaching methods

Tieto puuttuu

Employer connections

Opintojaksolla tehdään työelämää kehittävä casetyö ryhmissä. Casetyön tarkoituksena on kehittää yrityksen luonto- ja/tai liikuntamatkailupalveluja matkailun toimintamallit, trendit, vastuullisuus ja turvallisuus huomioiden.

Exam schedules

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.

Student workload

Opintojaksoon sisältyy casetyöskentelyn ja seikkailukasvatuksen ohjausta (n. 40 tuntia), ruotsin opetusta ja ohjausta (n. 20 tuntia), maastoretki (n. 40 tuntia) sekä itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä (n. 160 tuntia).

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä 3
Selität kuinka luontoliikuntamatkailun osaamista voidaan käyttää uusien liikuntamatkailutuotteiden ideoinnissa.
Selität ja osaat ohjatusti toteuttaa seikkailukasvatuksen menetelmiä käytetään yksilön ja ryhmän toiminnan kehittämiseksi.
Pystyt välittämään ruotsin kielellä haluamasi viestin, vaikka epäröinti hidastaa puhetta ja epätarkkuudet saattavat häiritä viestintää.

Hyvä 4
Käytät luontoliikuntamatkailun osaamista uusien liikuntamatkailutuotteiden ideoinnissa ja osaat erotella liiketaloudelliset näkökohdat.
Käytät omatoimisesti seikkailukasvatuksen menetelmiä yksilön ja ryhmän toiminnan kehittämiseksi ja osaat selittää perustelut valinnoille.
Pystyt pääosin viestimään ruotsin kielellä tilanteeseen sopivalla tavalla. Puhe on melko sujuvaa eikä viestintä vaadi ponnisteluja.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5
Analysoit luontoliikuntamatkailu tuotteita ja käytät osaamista uusien liikuntamatkailutuotteiden kehittämiseksi ja arviot liiketaloudelliset näkökohdat.
Käytät omatoimisesti ja osaat tehdä johtopäätöksiä seikkailukasvatuksen menetelmistä sopivien menetelmien löytämiseksi yksilön ja ryhmän toiminnan kehittämiseksi.
Pystyt viestimään ruotsin kielellä tilanteeseen sopivalla tavalla. Puhe on sujuvaa ja vaivatonta.

Qualifications

NULL

Further information

Opintojakso on vapaaehtoinen ammattiopinto restonomiopiskelijoille. Restonomiopiskelijat voivat korvata tällä opintojaksolla esim. R81ML30 Matkailun projektiosaaminen 10 op -opintojakson tai R81ML39 Konseptin kehittäminen ja johtaminen 10 op -opintojakson. Tämän opintojakson ruotsin opinnot eivät sisälly restonomiopiskelijoillle.

Go back to top of page