Siirry suoraan sisältöön

Julkisten palvelujen muotoiluLaajuus (4 op)

Tunnus: UPAMU1005V24

Laajuus

4 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa keskeiset haasteet julkisten palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä
- soveltaa palvelumuotoilun ja yhteissuunnittelun (co-design) menetelmiä sekä prosessia julkisten palvelujen kehittämiseen.

Sisältö

Palvelumuotoilun prosessin, menetelmien ja käyttäjälähtöisen toimintatavan soveltaminen julkisen palvelun monialaisessa kehittämisprojektissa; muotoilu julkisten palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä, innovaatiotoiminnassa ja lähivaikuttamisessa;yritysyhteistyö.

Esitietovaatimukset

MOOC1001 Johdanto muotoiluajatteluun 2 op.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty (0)
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5)
Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Lisätiedot

Kurssille voi osallistua maksimissaan 30 opiskelijaa.