Brändi ja visuaalisuusLaajuus (4 op)
Tunnus: UPAMU1012V24
Laajuus
4 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
- soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
- analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
- toimia suunnittelupalvelun ostajana.
Sisältö
Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä; organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi; yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta; graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä; brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana.
Esitietovaatimukset
MOOC1001 Johdatus palvelumuotoiluun 2 op
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty (0)
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5)
Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.