Siirry suoraan sisältöön

Taidon oppiminenLaajuus (5 op)

Tunnus: VR705LL1OJ

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Sovellattaidon oppimisen teoriaa luomalla oman erityisosaamisesi/kiinnostuskohteesi alueella kokonaisvaltaisen taitoanalyysin. Luot analyysiin ja tutkimustietoon perustuvan pedagogisen mallin omalla erityisalueellasi taidon oppimiseksi. 

Sisältö

Tieto puuttuu

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty
Tunnistat taidon oppimisen ja opettamisen teoriat, mutta niiden esittäminen, jäsentely ja tulkinta ovat puutteellista tai perusteetonta.
Osaat luoda taitoanalyysin ja oman pedagogisen taidon opettamisen mallin, mutta sen perusteet ja soveltaminen oppimiseen ovat puutteelliset.

Hyväksytty
Osaat itsenäisesti esittää ja tulkita perustellen taidon oppimisen ja opettamisen teoriat.
Osaat luoda erikoistumisalueellesi kokonaisvaltaisen taitoanalyysin ja tutkimustietoon perustuvan monipuolisen ja soveltuvan taidon oppimisen pedagogisen mallin.

Ilmoittautumisaika

02.10.2023 - 31.10.2024

Ajoitus

01.03.2024 - 01.12.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liikunnanohjaajakoulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 100

Tutkinto-ohjelma
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
  • Arno Heikkala
Vastuuhenkilö

Arno Heikkala

Opiskelijaryhmät
  • RA75L22S
    Liikunnanohjaajakoulutus, Rovaniemi, Syksy 2022
  • RA75L23S
    Liikunnanohjaajakoulutus (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, syksy 2023

Tavoitteet

Sovellattaidon oppimisen teoriaa luomalla oman erityisosaamisesi/kiinnostuskohteesi alueella kokonaisvaltaisen taitoanalyysin. Luot analyysiin ja tutkimustietoon perustuvan pedagogisen mallin omalla erityisalueellasi taidon oppimiseksi. 

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Opintojakson suorituksia arvioidaan neljässä osassa. Opiskelija voi valita tehtävien palautuspäivämäärän seuraavien tehtävien palautustakarajojen mukaan:

1. Arviointikerta | Palautuspäivämäärä: 31.3. klo 23:59
2. Arviointikerta | Palautuspäivämäärä: 31.5. klo 23:59
3. Arviointikerta | Palautuspäivämäärä: 31.8. klo 23:59
4. Arviointikerta | Palautuspäivämäärä: 15.12. klo 23:59

Arvosanan ja opintojakson suorituksen opiskelija saa kuukauden kuluessa edellä mainittujen palautuspäivämäärien jälkeen.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina itseohjautuvasti eri tehtäviä ja suorituksia tehden. Voit suorittaa opintojakson omassa aikatulussa huomioiden annetut arviointipäivät.

Sisällön jaksotus

Kyseessä on pitkälti itsenäisesti tehtävä opintojakso, joka mahdollista suorittaa 1.3.2024 alkaen, suoritukset tulee olla tehtynä 1.12.2024 mennessä.
Ilmoittautuminen päättyy 31.10.2024.

"

Lisätietoja opiskelijoille

Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#3322

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty
Tunnistat taidon oppimisen ja opettamisen teoriat, mutta niiden esittäminen, jäsentely ja tulkinta ovat puutteellista tai perusteetonta.
Osaat luoda taitoanalyysin ja oman pedagogisen taidon opettamisen mallin, mutta sen perusteet ja soveltaminen oppimiseen ovat puutteelliset.

Hyväksytty
Osaat itsenäisesti esittää ja tulkita perustellen taidon oppimisen ja opettamisen teoriat.
Osaat luoda erikoistumisalueellesi kokonaisvaltaisen taitoanalyysin ja tutkimustietoon perustuvan monipuolisen ja soveltuvan taidon oppimisen pedagogisen mallin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hylätty:
-Tunnistat taidon oppimisen ja opettamisen teoriat, mutta niiden esittäminen, jäsentely ja tulkinta ovat puutteellista tai perusteetonta.
-Osaat luoda taitoanalyysin ja oman pedagogisen taidon opettamisen mallin, mutta sen perusteet ja soveltaminen oppimiseen ovat puutteelliset.

Hyväksytty:
-Osaat itsenäisesti esittää ja tulkita perustellen taidon oppimisen ja opettamisen teoriat.
-Osaat luoda erikoistumisalueellesi kokonaisvaltaisen taitoanalyysin ja tutkimustietoon perustuvan monipuolisen ja soveltuvan taidon oppimisen pedagogisen mallin.