Markkinat ja merkitykset (5op)
Opintojakson tunnus: JOMA1211
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä kurssin keskeisiä käsitteitä kuten markkinat, kulutus, markkinoija, kuluttaja, kuluttaminen ja merkitykset
- selittää markkinakäsitteen historiallista kehityskulkua manageriaalisesta näkökulmasta kohti kulttuurillista markkinanäkökulmaa ja tehdä selkoa näkökulmista juontuvista eroavaisuuksista esimerkiksi markkinatoimijoissa ja heidän toiminnallisuudessaan.
Sisältö
Markkinat, markkinoijat, kuluttajat, organisaatiotoimijat, kuluttaminen, kulttuuri, merkitykset.
Esitietovaatimukset
ORJO1100 Organisaatioiden ja työyhteisöjen johtamisen perusopinnot.
Oppimateriaalit
Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
Tieteelliset artikkelit ja kirjallisuuspaketti, joka julkaistaan kurssilla.
Toteutustavat
Luennot (18 t) ja muu ryhmäopetus (4 t) sekä itsenäinen työskentely.
Suoritustavat
Luennoille osallistuminen, luentoihin ja jaettavaan artikkelikokonaisuuteen pohjautuva ryhmätyö ja oppimispäiväkirja.