Siirry suoraan sisältöön

Työelämän koulutuksen teoriat ja käytäntö (5op)

Opintojakson tunnus: AKAS2114

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

- Kurssin tavoitteena on perehdyttää opiskelijat työelämän koulutuksen teorioihin ja malleihin työn ja työyhteisön kehittämisen näkökulmasta.
- Opiskelijat orientoituvat koulutussuunnittelun lähtökohtiin tarkastelemalla työtä tieto- ja oppimisympäristönä ja perehtymällä työssä oppimisen organisoinnin perusteisiin.
- Kurssin käytyään opiskelijat osaavat eritellä erilaisia työelämän koulutuksen lähestymistapoja.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5-1/hylätty

Oppimateriaalit

Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
Argyris, C. & Schön, D. 1978 tai uudempi painos. Organizational learning: A Theory of Action Perspective. Reading: Addison-Wesley.Engeström, Y. 2004. Ekspansiivinen oppiminen ja yhteiskehittely työssä. Tampere: Vastapaino.Zuboff, S. 1988 tai uudempi painos. In the Age of the Smart Machine. The Future of Work and Power. New York: Basic Books.Heikkinen, A. & Kallio, E. 2014 (toim.) Aikuisten kasvu ja aktivointi. Suomalaisen aikuiskasvatuksen kentät ja kerrostumat 3. Tampere: Tampere University Press.

Lisätiedot

Lisätiedot
Kuvataidekasvatuksen opiskelijat suorittavat opintojakson 3 op:n laajuisena. Kuvataidekasvatuksen opiskelijoille opintojakso on valinnainen.
Opiskelijat suorittavat modulissa IV 3 op:n laajuisena toisen seuraavista opintojaksoista:
AKAS2114 Työelämän koulutuksen teoriat ja käytäntö 3 opKKAS2126 Oppiminen, vuorovaikutus ja ohjaus 3 op

Toteutustavat

Kirjallisuuden tenttiminen, (mikäli kontaktiopetuksena 20 tuntia ei järjestetä vastaavaa) valitaan kolme teosta neljästä. Mainitse tenttiin ilmoittautuessa mitkä kolme kirjaa aiot tenttiä. Itsenäisen työn määrä 135 tuntia.
Kuvataidekasvatuksen opiskelijat suorittavat opintojakson 3 op:n laajuisena tenttimällä kaksi kirjaa. Itsenäisen työn määrä 81 tuntia.

Suoritustavat

Kirjallisuuden tenttiminen

Siirry alkuun