Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: YMAR1101

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.

Sisältö

Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Oppimateriaalit

Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e.

Siirry alkuun