Siirry suoraan sisältöön

Liikuntapalveluiden myynti ja markkinointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: R705L303

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Tiedollinen osaaminen
Tämän opintojakson jälkeen osaat

• kertoa markkinoinnin ajattelun ja markkinointiympäristön sekä markkinoinnin peruskäsitteet.
• määritellä yrityksen asiakassegmentit, kysyntään vaikuttavat tekijät sekä markkinoinnin kilpailukeinot liikunta-alalla.
• tunnistaa markkinoinnin roolin yrityksen menestystekijänä.
• tunnistaa myynnin ja markkinoinnin vastuullisuuden periaatteet ja peruskäsitteet.
• nimetä myyntiprosessin eri vaiheet sekä kuvailla myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavia tekijöitä.
• tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet osana myynnin ja markkinoinnin prosessia.

Taidollinen osaaminen
Tämän opintojakson jälkeen osaat

• soveltaa markkinoinnin ja myynnin teorioita käytäntöön.
• laatia markkinointisuunnitelman ja tehdä markkinoinnin työkaluvalintoja.
• hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä osana myynnin ja markkinoinnin prosessia.

Asenteellinen osaaminen
Tämän opintojakson aikana
• tunnistat, arvioit ja laadit jatkosuunnitelman osaamisesi kehittämiseksi.
• noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja sekä Lapin AMKin eettisiä ohjeita.

Sisältö

• Markkinointi ja markkinointiympäristö
• Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
• Kilpailukeinot
• Markkinoinnin työkalut
• Markkinointiviestintä kilpailukeinona
• Myyntiprosessi
• Myynnin tuloksellisuus
• Palvelumuotoilun menetelmät

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteeri 1:

Taidollinen osaaminen
Laadit markkinointisuunnitelman, jossa teet yksinkertaisia johtopäätöksiä markkinoinnin ja myynnin teorioista.
Teet markkinoinnin työkaluvalintoja.
Hyödynnät palvelumuotoilun menetelmiä osana myynnin ja markkinoinnin prosessia.
Suunnittelet ja toteutat myyntipuheen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arviointikriteeri 3:

Taidollinen osaaminen
Laadit markkinointisuunnitelman, jossa sovellat markkinoinnin ja myynnin teorioita sekä hyödynnät toimintaympäristöstä saatua markkinatietoa.
Teet perusteltuja markkinoinnin työkaluvalintoja.
Sovellat palvelumuotoilun menetelmiä osana myynnin ja markkinoinnin prosessia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taidollinen osaaminen
Laadit markkinointisuunnitelman, jossa sovellat markkinoinnin ja myynnin teorioita sekä analysoit toimintaympäristöstä saatua markkinatietoa.
Teet perusteltuja markkinoinnin työkaluvalintoja vertaillen ja erotellen.
Sovellat monipuolisesti palvelumuotoilun menetelmiä osana myynnin ja markkinoinnin prosessia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Tiedollinen osaaminen
Kerrot markkinoinnin ajattelun ja markkinointiympäristön sekä markkinoinnin peruskäsitteet.
Määrittelet yrityksen asiakassegmentit, kysyntään vaikuttavat tekijät sekä markkinoinnin kilpailukeinot liikunta-alalla.
Tunnistat markkinoinnin roolin yrityksen menestystekijänä.
Tunnistat myynnin ja markkinoinnin vastuullisuuden periaatteet ja peruskäsitteet.
Nimeät myyntiprosessin eri vaiheet sekä kuvailet myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavia tekijöitä.
Tunnistat palvelumuotoilun mahdollisuudet osana myynnin ja markkinoinnin prosessia.

Asenteellinen osaaminen
Tunnistat, arvioit ja laadit jatkosuunnitelman osaamisesi kehittämiseksi.
Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja sekä Lapin AMKin eettisiä ohjeita.

Siirry alkuun